انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری آموزش زبان انگلیسی | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری آموزش زبان انگلیسی | نمونه فصل اول

الف- روش تحقیق شامل تعرف مفاهیم، روش تحقیق، جامعه و مورد تحقیق، نمونه گیری و روش های نمونه گیری، ابزار اندازه گیری، نحوه ی اجرای آن، شیوه های گرد آوری و تجزیه و تحلیل داده ها

در انجام پایان نامه آموزش زبان انگلیسی حاضر، 60 زبان آموز دختر و پسر بین سنین 20 تا 28 که در دوره ی کارشناسی رشته زبان انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل می کردند در این مطالعه شرکت کردند. این گروه به دو گروه آزمایشی و ثابت تقسیم شدند که گروه آزمایشی از روش خودپایشی در کلاس نگارش استفاده کرد و گروه ثابت از کلاس های نگارش به روش سنتی بهره بردند. در ابتدای فرایند جمع آوری داده، هر دو گروه ملزم شدند که یک انشا با موضوعی که از بخش نگارش آیلتس انتخاب شده بود بنویسند که بر اساس جدول نمره دهی آیلتس به وسیله دو آموزگار تصحیح شد. به علاوه، از هر دو گروه خواسته شد که پرسشنامه ی 50 موردی در مورد تکنیک خودپایشی را تکمیل کنند. در پایان 8 جلسه ی آزمایشی، هر دو گروه دوباره یک انشا از موضوعات امتحان آیلتس نوشتند و بار دیگر پرسشنامه را تکمیل کردند. علاوه بر این، حاشیه نوشته های دانش آموزان در گروه آزمایشی از لحاظ شکل و محتوا مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس چهارچوب های ارائه شده توسط سارابیا ات ال ( 2012) و استورچ و تپر (1996) طبقه بندی شدند. در آخر زبان آموزان گروه آزمایشی یک پرسشنامه ی دیگر شامل 12 سوال تحلیلی را تکمیل کردند که بر اساس پاسخ های انان مزایا و معایب تکنیک خودپایشی معلوم شد. در بخش کمی تحقیق، داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و با استفاده از فرمول انکووا تجزیه و تحلیل شدند و در بخش کیفی تحقیق، آمار توصیفی داده ها و فراوانی و درصد ارائه شدند. 

ت- یافته های حاصل از انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری آموزش زبان انگلیسی

نتایج تحقیقات نشان داد که تفاوت آماری معنی داری بین تأثیر تکنیک خودپایشی با تکنیک سنتی بر روی نگارش زبان آموزان ایرانی سطح متوسط وجود دارد. به علاوه، نتایج تحقیق نشان دادکه بین زبان آموزانی که تکنیک خودپایشی را استفاده کردند و آنهایی که از کلاس نگارش سنتی بهره بردند از لحاظ نظر آنها نسبت به تکنیک خودپایشی وجود دارد. از جنبه کیفی تحقیق، نتایج نشان داد که اکثر حاشیه نوشته ها از لحاظ محتوا متعلق به دو گروه واژگان و دستور زبان می باشند و از لحاظ شکل دو گروه در طبقه بندی بیشترین تعداد حاشیه نوشته ها به خود اختصاص دادند. همچنین، نتایج تحقیق نشان داد که زبان آموزان استفاده از تکنیک خودپایشی در کلاس نگارش را مفید و سودمند دانستند.

ث- نتیجه گیری و پیشنهادات:

نتایج تحقیق دلالت بر این دارد که تکنیک خود پایشی در نگارش روشی سودمند و موثر بوده و زبان آموزان نظر مثبتی نسبت به استفاده از این تکنیک در کلاس های نگارش دارند. لذا از این تکنیک می توان در حوزه های مختلفی چون تدریس، آزمون سازی، و تدوین مطالب درسی بهره برد. در انتها، محققین علاقه مند می توانند این تحقیق را با شرایط متفاوت مثل تعداد شرکت کننده و سطح زبانی متفاوت تکرار نمایند. به علاوه، در انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری آموزش زبان انگلیسی آتی تأثیرات بلند مدت این تکنیک می تواند مورد بررسی قرار بگیرد. ضمناً، تاثیر فاکتورهای فردی زبان آموزان بر روی کارآمدی این تکنیک می تواند بررسی شود.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری آموزش زبان انگلیسی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۱۰/۱۳
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب