مشاوره پایان نامه مدیریت | ارشد و دکتری

مشاوره پایان نامه مدیریت | ارشد و دکتری

جمع بندی ونتیجه گیری

با توجه به مطالب ذکر شده در فصل چهارم تا کنون مشخصا می توان عنوان نمود که نظام فنی واجرایی کشور نتوانسته است که به جایگاه واقعی خود را در بهبود وضعیت پروژه های عمرانی از پیدایش تا بهره برداری دست پیدا کند که این موضوع در بررسی های فصل گذشته به خوبی خود را نشان می دهد وبایستی به آن پرداخته شود وراه های افزایش نقش این نظام در بالا بردن کیفیت کاهش هزینه وزمان اجرای پروژه ها به مرحله اجرا گذاشته شوند. بدین منظور بایستی در مرحله اول به شناسایی این مشکلات ومعضلات کاهش نقش این نظام پرداخته و سپس نسبت به رفع آنها اقدام نمود. در این راستابر اساس بررسی های به عمل آمده در این تحقیق فعالیت عوامل ذینفع نظام فنی واجرایی در زمینه تهیه اسناد وضوابط فنی موفق ارزیابی شده که حاصل کار کلیه  این عوامل تهیه بیش از 1400 عنوان نشریه،بخشنامه ،دستورالعمل و...... در  زمینه های مختلف شش گانه بوده ودر مجموع فعالیت این حوزه مطلوب می باشد لکن در حوزه های مدیریت وپدید آوری پروژ ه ها بدلائل متعدد ذکر شده   نتوانسته به خوبی نقش واقعی خود را به خوبی ایفا نماید که در زیر جهت بهبود این وضعیت پیشنهاداتی ذکر می گردد هر چند که در فصل چهارم به تفصیل در رابطه با نقاط قوت وضعف زیر سامانه های نظام  وراهکارهای اصلاحی آن بحث وتبادل نظر گردیده است:
5-1-یکی از مهمترین عوامل ویا حتی مهمترین آنها ساخت بستری مناسب جهت همکاری ومشارکت همه عوامل ذینفع در اجرای تک تک بندهای اصول والزامات وفعالیت های سامانه های نظام می باشد.
5-2-نظام فنی واجرایی کشور بدلیل نوپا بودن نتوانسته تاکنون نقش وجایگاه واقعی خود را در برنامه ریزی وتوسعه کشور ایفا نماید هر چند که اهمیت این نظام در برنامه ریزی واجرا برکسی پوشیده نیست.در همین رابطه بایستی توجه جدی به اهداف کمی برنامه ها اجرایی داشته باشیم.
5-3-در طراحی ،تصویب واجرای یک نظام ، مدیریت صحیح  ، بارزترین شاخص جهت اجرای موثر می باشد. تربیت صحیح و استفاده از مدیرانی لایق که هم از نظر فنی و هم از لحاظ آشنایی به فنون مدیریت پروژه راداشته باشند، بایستی سرلوحه کار مدیران ارشد دستگاه های اجرایی باشد. کمبود منابع انسانی باتجربه و آموزش دیده که توانایی طراحی ، ساخت ، مدیریت ، بهره برداری و نگهداری پروژه ها را داشته باشند از موانع موجود در روند پیشرفت نظام فنی واجرایی می باشد. البته این عامل صرفا مختص مورد تحقیق ما نبوده و معضل موجود در کلیه نظام های تدوین شده در کشور می باشداز طرف دیگر وجود نیروی  انسانی متخصص جهت پیاده نمودن دقیق نظام های تدوین شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این زمینه می توان با به کارگیری نیرو های باتجربه و دارای تحصیلات آکادمیک نسبت به رفع این نقیصه اقدام نمود .حال آنکه ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و بها دادن به بخش تحقیق و توسعه و استفاده عملی از تجربیات بخش خصوصی ودخالت دادن تشکل ها در تصمیم گیری وتصمیم سازی می تواند دراین بخش بسیار تاثیر گذار می باشد.در همین رابطه توجه به توسعه مهندسی ورعایت اخلاق حرفه ای از سوی عوامل ذینفع همبسیار اثر گذاراست.

پیشنهاد برای انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت آتی:

با توجه به تحقیق انجام شده و به منظور پی گیری بعدی هر یک از زیرسامانه های نظام فنی واجرایی کشور که در این تحقیق بصورت کلی به بررسی وتحقیق در موردآن ها اقدام شده می تواند بعنوان یک عنوان تحقیق بررسی گردد که در زیر به برخی از این موضوعات جهت مشاوره پایان نامه مدیریت اجرایی اشاره می گردد:
5-2-1-شناخت و اولويت‏بندي اسناد مورد نياز سامانه‏هاي نظام، در برنامه‏ريزي براي تهيه آنها.
5-2-2-چگونگی ارتقا و استفاده از حداكثر توان فني و مهندسي كشور.
5-2-3-بررسی نحوه پاسخگو بودن عوامل ذي‏نفـع نسبت به تعهـدات و مسئـوليتهـاي خود در پديدآوري طرحها و پروژه‏هاي سرمايه‏گذاري و قراردادهاي مربوط.
5-2-4-شناخت راه های استقرار سامانه تضمين انجام به موقع تعهدات مالي در دستگاه‏هاي اجرايي و تأمين‏كنندگان منابع مالي.
5-2-5-چگونگی احراز صلاحيت تأمين‏كنندگان خدمات و كالا و ايجاد بستر رقابت شفاف در ارجاع كارهاي پديدآوري طرحها و پروژه‏هاي سرمايه‏گذاري.
5-2-6-بررسی راه های  انتخاب فناوري مناسب در پديدآوري طرحهـا و پروژه‏هـاي سرمايـه‏گذاري و زمينه‏سازي براي بومي‏كردن آنها.
5 -2-7- چگونگیاستقرار و نهادينه ساختن نظام مديريت كيفيت، در سازمان هاي عوامل ذينفع.
5-2-8- بررسی  لزوم استفاده از مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني و كالاهاي تأسيسات و تجهيزات مكانيكي و برقي استاندارد در طرحها و پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري.

جهت دانلود فایل کمکی مشاوره پایان نامه مدیریت کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره پایان نامه مدیریت با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۱۰/۱۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب