آموزش انجام فصل 4 پایان نامه | نمونه فصل چهارم پایان نامه کیفی

آموزش انجام فصل 4 پایان نامه | نمونه فصل چهارم پایان نامه کیفی

جمع‌بندی

همسر دوم، موضوعی است تکراری اما بالقوه جذاب که پتانسیل لازم را برای تولید آثار دیدنی توسط فیلم سازان فراهم می‌کند. البته در مناسبات داستان گویی سینمای ایران، عمدتاً کارگردان و فیلم نامه‌نویس در روند کنش کاراکترها و داستان های سینمایی شان خام دستانه‌ترین تیپ‌های سینمایی را بدون روابط علی و معلولی و شخصیت‌پردازی به‌کار می‌برند. گره‌افکنی در فیلم‌هایی با این مضمون با استفاده از کلیشه‌های رایج سینمایی صورت می‌گیرد.
سوگیری محتوایی و ساختاری در ارائه تصویر همسر دوم در سینما با مکانیسم‌های بازنمایی (کلیشه‌سازی، طبیعی‌سازی و ساخت اجتماعی واقعیت) همسو هستند. بر مبنای آن‌چه از کلیشه‌سازی گفته شد، کارکرد کلیشه‌سازی تقلیل تفاوت‌ها و ذاتی جلوه دادن آن تفاوت‌هاست. در تصویر همسر دوم در سینما، همان‌طور که ذکر شد، شاهد کلیشه‌های هستیم که به کرات به تصویر در آمده‌اند.
کلیشه‌های رایج نظیر لذت‌جویی جنسی، ارتباط پنهانی، یافتن پایگاه خانوادگی و اجتماعی خصوصاً برای زنی مطلقه، استفاده از عنصر مادرانگی، اغراق و ارائه تصویری مبالغه آمیز از مظلومیت و اغواگری بدون هیچ تعادل منطقی و قطبی سازی شخصیت‌ها با نمایش رفتاری فداکارانه یا همراه با خودخواهی صرف از این دست سوگیری‌های محتوایی‌ست.

پیشنهادات جهت انجام فصل 4 پایان نامه

الف) انجام پایان نامه حاضر به بررسی متنی و ساختاری نمونه‌های مدنظر پرداخته است. با این حال، لزوم انجام تحلیل‌هایی در حوزه دریافت مخاطبان از این متون رسانه‌ای امری ضروری‌ست. نحوه قرائت مخاطبان از این متون را، همان‌گونه که هال و سنت مطالعات فرهنگی به درستی اشاره کرده‌اند، می‌توان با بررسی فرایند رمزگذاری و رمزگشایی مشاهده کرد.
ب) در انجام پایان نامه ارشد حاضر به واکاوی شخصیت همسر دوم پرداخته‌ایم. در کنار این موضوع، به نظر می‌رسد تحلیل شخصیت مردانی که وارد چنین رابطه‌ای می‌شوند هم ضروری است تا ابعاد سینمایی ازدواج دوم به‌طور دقیق‌تری سنجیده شود.
ج) در کنار بررسی زنان دوم، بررسی ابعاد شخصیتی زنان اول مردان متأهل نیز دارای اهمیت است. انجام تحقیقی در این خصوص می‌تواند اطلاعات مفیدی در خصوص سایر ابعاد مسأله ازدواج مجدد را در اختیار ما قرار دهد.
د) سریال‌های تلویزیونی نیز از جمله متون مناسب برای بررسی ابعاد رسانه‌ای همسر دوم هستند. با توجه به این‌که مشاهده سریال‌های تلویزیونی برای مخاطبان سهل‌تر از رفتن به سینما و یا تهیه محصولات سینمایی شبکه توزیع خانگی‌ست. تحقیقی مدون درباره این سریال‌ها می‌تواند نگاه رسانه ملی را در بازنمایی همسر دوم نشان دهد.
هـ) در متون انتخاب شده، همسران دوم همگی مطلقه بوده‌ و سپس به عقد موقت یا دائمی مردی در آمده‌اند. آمارهای رسمی هم خبر از افزایش نرخ روز افزون طلاق در جامعه دارد. از این رو به نظر می‌رسد بررسی فیلم‌هایی با محوریت حضور زنان مطلقه نیز  ضروری‌ست.
و) بارداری و سقط جنین از روایت‌های کلیدی در متون بررسی شده در انجام رساله حاضر هستند. انجام تحقیقی در خصوص بازنمایی علل سقط جنین در متون سینمایی نشانگر دیدگاه سینماگر در این باره است.

جهت دانلود نمونه فصل چهارم پایان نامه کیفی کلیک کنید

جهت دانلود نمونه فصل چهارم پایان نامه کیفی در سایر رشته ها به بخش مقالات سایت مراجعه نمایید. همچنین در صورت نیاز به آموزش انجام فصل 4 پایان نامه با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۲/۱۴
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب