انجام پایان نامه دکتری سنجش از راه دور | نمونه فصل 5

انجام پایان نامه دکتری سنجش از راه دور | نمونه فصل 5

بخشی از متن پایان نامه

سؤال اول: آیا طراحی خزانه سؤال بر اساس روش P-optimal یا R-optimal می‌تواند اندازه سؤالات خزانه سؤال عملیاتی را بدون کاهش دقت اندازه گیری، کاهش دهد؟
پاسخ سؤال اول: نتایج ارزیابی ROP ها با استفاده از ملاک‌های مشخص، نشان داد که در مجموع همه‌ی ROP ها بهتر از OP در ملاک‌های ارزیابی عمل می‌کردند. صرف نظر از عامل کنترل مواجهه S-H، ایجاد تعادل محتوایی و پهنای bin، دقت و صحت اندازه‌گیری در ROP ها بهتر، و دارای کارایی بیشتر و استفاده متعادل‌تر از سؤالات بود. حال جالب است که OP شامل سؤالات بیشتری نسبت به هر یک از ROPها بودند. همچنین، نرخ همپوشی در OP ها بالاتر از ROP ها بود. در کل، متوسط مقادیر پارامتر a در  ROPهایی که بالاتر بود، باعث می‌شد که دقت و صحت اندازه‌گیری بهتر و صحت طبقه‌بندی بیشتری نسبت به ROPهای دیگر، با متوسط مقادیر پارامتر a پایین‌تر  و OP ها داشته باشند. 
سؤال دوم: آیا روش شبیه‌سازی بهینه خزانه سؤال بر اساس روش P-optimal یا R-optimal ، قابل تعمیم به مدل های دو و سه پارامتری می‌باشد؟
سؤال سوم: نحوه‌ی طراحی خزانه‌های سؤال بهینه برای CAT به روش شبیه‌سازی مونت کارلو ریکیسی در مدل دو و سه پارامتری چه تفاوتی با مدل یک پارامتری دارد؟
پاسخ سؤال دوم و سوم: نتایج نشان داد که، گسترش روش ریکیسی (2003)، بخوبی در طراحی خزانه‌ی سؤال بهینه در موقعیت‌های ویژه، کار می‌کند و در مقایسه با روش برنامه‌نویسی ریاضی، شیوه‌ی CAT را به‌طور سرراست‌تری شبیه‌سازی می‌کند و فرآیند برآورد توانایی در آن انعطاف‌پذیر‌تر می‌باشد (گو، 2007). روش ریکیسی (2003)، روی تصادفی‌سازی پارامترهای سؤال در شبیه‌سازی CAT تاکید دارد (هی، ریکیسی، 2011). همچنین استفاده از این شیوه، طرح‌های سودمندی را ایجاد می‌کند که مزیت CAT را از بین نمی‌برد (ریکیسی، 2010). در کل، این روش‌شناسی بسیار کلی می‌باشد و می‌تواند در شکل‌های دیگری از توزیع‌های آزمودنی و شکل‌های متفاوتی از مدل‌های IRT نیز به‌کار رود. به‌خصوص، این روش زمانی‌که سؤالات با مدل دو و سه پارامتری مدرج می‌شوند، از پیچیدگی خاصی برخوردار است، زیرا میزان آگاهی سؤالات، حتی زمانی‌که پارامترهای b برابری دارند، متفاوت است، زیرا، پارامترهای a و c متفاوتی دارند. در مدل‌های دو و  سه پارامتری، آگاهی سؤال به ترتیب با ترکیب دو و سه پارامتر تعیین می‌شود (لیکسیونگ و ریکیسی، 2007). امّا، نتایج این پژوهش نشان داد که با وجود دشواری‌هایی که رویکرد ریکیسی در ایجاد سؤالاتی که بر اساس مدل سه پارامتری مدرج می‌شود، دارد، این رویکرد از طریق سه روش R، MRP، MTI می‌تواند سؤالات بهینه‌ای که با مدل سه پارامتری مدرج شود را ایجاد کند. بنابراین، تعمیم روش P-optimal یا R-optimal ، به مدل سه پارامتری امکان پذیر است.
سؤال چهارم: ویژگی‌های مطلوب خزانه‌های سؤال بهینه‌ برای CAT با استفاده از روش برنامه‌نویسی اعداد صحیح WDM چه هستند؟
پاسخ سؤال چهارم: نتایج این تحقیق نشان داد که تلفیق رویکرد برنامه‌نویسی WDM به همراه رویکرد اکتشافی ریکیسی، نتایج مطلوبی ایجاد می‌کند. رویکرد WDM با کمّی سازی ویژگی‌های محتوایی به همراه ویژگی‌های روان‌سنجی سؤالات، توانست میزان تخطی تست‌ها را از قیود محتوایی کاهش دهد. روش WDM به صراحت ویژگی‎های آماری و غیر آماری سؤال را با تعادل مطلوبی بین ویژگی‌های اندازه‌گیری و ساختاری در نظر گرفت. در این پژوهش، این ویژگی‌ها به‌وسیله‌ی وزن‌هایی که توسط طراحان اولیه‌ی تست انتخاب شد، در مدل وارد شد. این روش برخلاف روش تست سایه، ویژگی‌های محتوایی را به عنوان اهداف به جای قیود فرمول‌بندی کرد. انحراف از اهداف محتوایی وزن داده شد و در تابع هدف به همراه فاصله‌ی آگاهی سؤال از مقدار هدف قرار گرفت. از این طریق توانستیم مدل‌های غیرقابل حلّ را قابل اجرا کنیم و تست‌هایی با مقدار تخطی کمتری ایجاد کنیم. این نتایج هم راستا با تحقیقات بروک، کندریک و مروس، 1998؛ استوکینگ، سوانسون و پیرمن ، 1993 می‌باشد.

جهت دانلود فایل کمکی انجام پایان نامه دکتری سنجش از راه دور کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با نحوه انجام پایان نامه دکتری سنجش از راه دور با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۵/۰۵
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب