انجام پایان نامه تربیت بدنی ارشد مدیریت ورزشی | نمونه فصل آخر

انجام پایان نامه تربیت بدنی ارشد مدیریت ورزشی | نمونه فصل آخر

در بحث انجام پایان نامه این فصل یکی از مهم‌ترین بخش‌های پایان نامه می باشد. قدرت و قوت یک پژوهش به استنباط محقق از یافته‌های پژوهش و تلفیق آن با ادبیات پیشینه پژوهش بستگی دارد، تا از این طریق، بتوان نتایج را به درستی تفسیر نمود. در این فصل به ترتیب خلاصه‌ای از طرح پژوهش، جامعه و نمونه، روش و نتایج حاصل شده، ارائه می‌گردد. سپس یافته‌های پژوهش با توجه به اهداف ویژه و نتایج سایر تحقیقات مورد بحث و بررسی و نتیجه‌گیری قرار خواهدگرفت. در انتها نیز بر اساس نتایج برخاسته از پژوهش پیشنهادهایی ارائه و همچنین به توصیه‌هایی برای سایر پژوهشگران پرداخته می‌شود.

بحث و نتیجه گیری

سرمایه‌اجتماعی با دامنه وسیعی از مفاهیم خود( مشارکت داوطلبانه، دموکراسی، شبکه، اعتماد، امنیت، هنجارهای اجتماعی و توانمندسازی) در بیست سال گذشته به طور فزاینده‌ای توجه متخصصان و اندیشمندان علوم اجتماعی را به خود جلب کرده است. جنبه‌های مختلف این مفهوم تا حدودی از توجه آن به پیامدهای مثبت ارتباط اجتماعی ناشی می‌شود. عالمان اجتماعی نیز برای حل مشکلات تنزل روابط اجتماعی بر مفهوم سرمایه اجتماعی تأکید دارند( پارسامهر،1392). همچنین تحقیقات نشان می‌دهد ورزش برای توسعه بهتر جامعه و پیامدهای شهروندی ضروری است و ورزش‌های فراغتی در ایجاد و افزایش سرمایه‌اجتماعی نقش مهمی دارند (شارع‌پور و همکاران، 1387).  انجام ورزش‌های تفریحی علاوه بر فواید جسمانی، بر مقابله با مشکلات روانی نیز آثار مفیدی دارد. افرادی که به طور منظم به ورزش می‌پردازند علاوه بر مصونیت از بسیاری از بیماری‌ها و نارسائیها، دارای شخصیت هماهنگ، زندگی منظم و کارایی بیشترند و با کسب روحیه نشاط و بهره‌مندی بیشتر از زندگی، از سلامت محیطی بیشتری برخوردارند. 
یافته اصلی که از انجام پایان نامه تربیت بدنی حاضر بدست آمد نشان داد بین مشارکت در ورزش‌های تفریحی و سرمایه اجتماعی ارتباط مثبت و معنی‌داری وجود دارد، البته با توجه به آمار بدست آمده 7/79 درصد از جوانان وضعیت مشارکت‌شان در ورزش‌های تفریحی نیمه فعال و غیر فعال است و 3/20 درصد از آنان فعال هستند و نمره بدست آمده از سرمایه اجتماعی‌شان 79/94 است، که از میانگین بالاتر بوده و میزانش متوسط رو به بالاست.

پیشنهاداتی برای انجام پایان نامه تربیت بدنی ارشد و دکتری آینده

-    به دلیل محدودیت در انجام پایان نامه تربیت بدنی ارشد حاضر پژوهش‌گر مجبور به انتخاب شهر تهران و به تبع آن انتخاب مراکزی در مناطق مختلف شد. پیشنهاد می‌شود که در پژوهش‌های آینده در جامعه گسترده‌ای یعنی استان تهران انجام شود تا نتایج قابل تعمیم پذیری بیشتری داشته باشد.
-    در این پژوهش جامعه جوانان شهر تهران بدون تفکیک، مورد بررسی قرار گرفته است. پیشنهاد می‌شود برای تحقیقات آینده به طور خاصه زنان و مردان را ازهم تفکیک کرده و مورد پژوهش قرار دهند. 
-    این پژوهش در شهر تهران، پایتخت ایران انجام شده است و با توجه به اینکه هرچه جامعه پیشرفته تر، سرمایه اجتماعی افراد آن جامعه بیشتر است؛ پیش‌نهاد می‌شود در استان‌های دیگر با توجه به امکانات رفاهی و اجتماعی‌شان این دو متغیر مورد بررسی قرار گیرد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت راشتن هرگونه سوال و یا نیاز به راهنمایی در زمینه انجام پایان نامه تربیت بدنی ارشد و دکتری با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۵/۱۰
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
انجام پایان نامه توانبخشی  و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه توانبخشی و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه سلامت نیز می تواند چالش های خود را برای دانشجو داشته باشد. با ای [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب