انجام پایان نامه روانشناسی | نمونه پیشنهادات

انجام پایان نامه روانشناسی | نمونه پیشنهادات

پیشنهادهای پژوهش

همانطور که اشاره شد از میان سه فرضیه پژوهش، دو فرضیه مورد تائید قرار گرفت و نتایج حاصل از آزمون آماری کروسکال والیس نشان داد که راهبرد مقابله ای مساله مدار و راهبرد مقابله ای هیجان مدار بر اختلال اضطراب فراگیر در دختران دانشجو تاثیر دارند لذا بر مبنای نتایج حاصل از انجام پایان نامه روانشناسی حاضر، پیشنهادهای زیر قابل ارائه است:
پیشنهاداتی به مسوولان و دست اندرکاران حوزه های بهداشت روان:
1-با توجه به شیوع اختلالات اضطرابی، نیاز به تمهیدات ویژه برای پیشگیری، شناسایی و مداخلات درمانی   این اختلالات از سوی دانشگاه ها احساس می گردد. برای مثال دانشگاه ها می توانند با ارزیابی های دوره ای به شناسایی میزان اضطراب در دانشجویان پرداخته و از طریق شناسایی گروه های آسیب پذیر و با برگزاری   کارگاه های آموزشی در زمینه نحوه مقابله با فشار و اضطراب، به پیشگیری از شیوع اختلالات اضطرابی اقدام نمایند. همچنین با توجه به نتایج که نشان دهنده تاثیر راهبرد مقابله ای مساله مدار و هیجان مدار بر اختلال اضطراب فراگیر می باشد، برگزاری کارگاه هایی برای آشنایی دانشجویان با ماهیت انواع راهبردهای مقابله و آموزش مهارت های مقابله با استرس، آنها را برای رویارویی با تنش هایی که پیش رو خواهند داشت آماده خواهد نمود. مسلما در این مسیر همکاری مسوولان دانشگاه ها و متخصصان حوزه بهداشت روان مانند مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان موثر خواهد بود. 
2- باید توجه داشت که حساسیت های ویژه هر قشر از دانشجویان در زمینه رویدادهای تنیدگی زا، اقدامات خاصی را می طلبد برای مثال به دلیل تفاوت تنش ها و اضطراب های دختران مجرد و متاهل دانشجو،    حساسیت های خاصی نیز برای هر یک از این دو گروه وجود دارد. برای نمونه پسران و دختران متاهل دانشجو به دلیل قبول چندین مسوولیت به طور همزمان و پسران و دختران مجرد به دلیل مواجهه با مقوله ازدواج، اشتغال و... با تنش های متفاوتی مواجهند. لذا به نظر می رسد اقداماتی همچون شناسایی این مشکلات و برگزاری کلاس ها و کار گاه های آموزشی متناسب برای این دانشجویان مفید باشد. این کارگاه ها میتواند با موضوعاتی همچون آشنایی با اضطراب و اختلالات اضطرابی و اقدامات لازم برای کاهش و مقابله با استرس ها برگزار گردد.

پیشنهاداتی جهت انجام پایان نامه روانشناسی آتی:

1- با توجه به اینکه در انجام پایان نامه روانشناسی حاضر بر روی یک نمونه 384 نفری از دانشجویان دختر انجام شده و با توجه به محدودیت هایی که هر پژوهشگر به لحاظ دسترسی به کل جامعه و یا حتی نمونه های بزرگ با آن مواجه است، تکرار هر پژوهش بر روی نمونه های متعدد مفید به نظر می رسد. گرچه یکی از اهداف اصلی آمار استنباطی، استنباط از نمونه های آماری و تعمیم به جامعه آماری می باشد، با این حال تکرار هر طرح پژوهشی بر نمونه های متعدد و حتی نمونه هایی از جامعه های آماری متفاوت موثر به نظر می رسد. لذا پیشنهاد می شود پژوهشی با طرح پژوهشی مشابه بر روی نمونه بزرگ تری از دانشجویان انجام شود.
2- با توجه به اینکه ابزار مورد استفاده این پژوهش عبارت بوده اند از پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS) و پرسشنامه اضطراب بک (BAI) و روش پژوهش نیز توصیفی از نوع علی-مقایسه ای بوده است، پیشنهاد می شود این پژوهش با طرح پژوهشی متفاوت از جمله طرح پژوهش تجربی و با استفاده از ابزار یا روش های متفاوت بر روی همین جامعه آماری یا جوامع آماری مشابه تکرار شود.
3- با توجه به اذعان برخی پژوهش ها در زمینه تفاوت راهبردهای مقابله ای دختران و پسران، پژوهشی با طرح پژوهشی مشابه بر روی دانشجویان پسر انجام شده و نتایج دو گروه دختر و پسر مقایسه شود.
4-با توجه به اینکه نمونه این پژوهش با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و به تبع آن تعدادی از دانشکده ها و بخش های دانشگاهی در پژوهش شرکت داده نشده اند، لذا انجام پژوهشی مشابه با نمونه ای از سایر دانشکده ها مفید به نظر می رسد. پژوهش های بیشتر در دانشکده ها و رشته های متعدد و مقایسه نتایج آنها می تواند در جهت سرمایه گذاری برای برنامه ریزی های آموزشی و تقویت مهارت های مقابله ای کار آمد و پیشگیری و درمان اختلالات اضطرابی دانشجویان راهگشا باشد. 
5- با توجه به اینکه یافته های جانبی پژوهش نشان داده است میانگین اضطراب در آزمودنی هایی که وضعیت اقتصادی ضعیف دارند از دو گروه با وضعیت اقتصادی خوب و متوسط بیشتر است، پیشنهاد می شود پژوهشی با وارد کردن متغیرهایی مانند معدل، سن، وضعیت اقتصادی و تحصیلات والدین به عنوان متغیرهای تعدیل کننده انجام گیرد. به این معنا که متغیرهای ذکر شده را به عنوان میانجی تاثیر راهبردهای مقابله با استرس بر اختلال اضطراب فراگیر وارد پژوهش نمود. به عنوان مثال، با توجه به نظریاتی که معتقدند کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر فزون رشد یافته و کمال گرا بوده و نگرانی آنها فراتر از سطح تحولشان می باشد (دادستان، 1384)، می توان بررسی نمود که آیا در تاثیر راهبردهای مقابله ای بر اضطراب فراگیر، میزان تحصیلات و انتظارات والدین از کودک و نوجوان موثر است یا خیر.

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با پیشنهادات در انجام پایان نامه روانشناسی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۶/۲۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه در حوزه سیستم های اطلاعات مدیریت

انجام پایان نامه در حوزه سیستم های اطلاعات مدیریت

انجام پایان نامه با موضوع سیستم های اطلاعات مدیریت جذابیت های خاص خود را دارد. در [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۸
|
سینا
نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت با موضوع برند

نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت با موضوع برند

انجام پایان نامه مدیریت با موضوع برند نکات مهمی دارد. در این بخش از آموزش  [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۷
|
سینا
جدیدترین موضوعات جهت انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی

جدیدترین موضوعات جهت انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی

جدیدترین موضوعات کارآفرینی در اینن بخش ارائه شده است. علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب