انجام پایان نامه مطالعات زنان - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه مطالعات زنان - آکادمی ابن سینا

مقدمه فصل 5 در انجام پایان نامه مطالعات زنان حاضر

در این فصل کار های انجام شده در انجام پایان نامه مطالعات زنان حاضر بطورخلاصه ارائه خواهد شد.سپس به نتایج توصیفی تحقیق ونتایج حاصل از جداول دو بعدی(تبینی) اشاره خواهد شد.ودر ادامه یافته‌های نظری حاصل از تحقیق و میزان تطابق آن با در نظر گرفتن چارچوب نظری تحقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت و براساس یافته‌ها به ارائه پیشنهادات در بعد پژوهشی وکاربردی پرداخته ومحدودیت های موجود در انجام پایان نامه مطالعات زنان حاضر بیان خواهد شد.
هدف از انجام پایان نامه مطالعات زنان حاضر بررسی عوامل اقتصادی- اجتماعی مرتبط با کیفیت زندگی زنان دارای کم توانی عضو سازمان های غیر دولتی در شهر تهران بود واین که چه رابطه‌ای میان برخی از عوامل اقتصادی-اجتماعی از جمله تحصیل، درآمد، اشتغال ، دسترسی به خدمات بیمه ای، به وسایل کمکی مورد نیاز با توجه به نوع ناتوانی ودسترسی به تسهیلات ومنابع موجود در جامعه از قبیل دسترسی به اماکن ومعابرعمومی، موسسات آموزشی ، بهداشتی پارک، سینما، کتابخانه و....با کیفیت زندگی زنان دارای کم توانی وجود دارد.
روایت آمار ها و ادبیات در دسترس، درباره زنان دارای کم توانی به خصوص در کشور های در حال توسعه حکایتی است از محرومیت های آنان از فرصت های اساسی زندگی، اما وظایف دولت ها نیز توزیع عادلانه امکانات و منابع جوامع درمیان تمامی آحاد جامعه بدون هرگونه تبعیض می باشد، ضروری است تا دولت ها بدانند که ناتوانی مشکل اقلیت ناچیزی نیست، ناتوانی بیماری نیست و همواره همراه فرد باقی می ماند، ناتوانی پدیده ای روبه گسترش است لذادر کلیه سیاست گذاری ها از سوی مسولان باید به نیازهای این افراد بویژه زنان توجه گردد. پژوهش ها در این زمینه می تواند مورد استفاده مسئولان مربوطه قرار گرفته ودر ارتقاءکیفیت زندگی زنان دارای کم توانی موثر واقع گردد.

بحث و نتیجه گیری

افراد مورد مطالعه در انجام پایان نامه مطالعات زنان حاضر 126 نفر از زنان دارای کم توانی جسمی- حرکتی، نابینا و ناشنوا واز اعضای موثر و مستمر انجمن‌های غیر دولتی: جامعه افراد دارای کم توانی، عصای سفید و خانواده ناشنوایان در شهر تهران بوده است.
وضعیت سنی زنان دارای کم توانی: 64 نفراز افراد مورد مطالعه بیش از 50 درصد زنان دارای کم توانی جسمی – حرکتی با دامنه سنی 18 الی 46 سال، 31 نفر از نمونه نزدیک به 25 درصد زنان نابینا با دامنه سنی 19 الی 48 سال و 31 نفر دیگر نزدیک به 25درصد زنان ناشنوا در سنین 18 الی 48 سال می‌باشند.
وضعیت تحصیلی در میان زنان دارای کم توانی: حدود30 درصداز کل افراد مورد مطالعه دارای تحصیلات دانشگاهی بودند که در این میان زنان نابینا بالاترین و زنان ناشنوا پایین‌ترین میزان تحصیلات دانشگاهی را داشتند. از سوی دیگر بیشترین میزان فراوانی مربوط به بیسوادی مربوط به ناشنوایان وسپس زنان با ناتوانی جسمی – حرکتی می‌باشد. زنان نابینای مورد مطالعه در این تحقیق هیچکدام بیسواد نبودند.
در مورد وضعیت تاهل افراد مورد مطالعه: نتایج حاصل از انجام پایان نامه مطالعات زنان حاضر بیانگر این است که قریب به66 درصد از زنان دارای کم توانی مجرد بوده و 23 درصد متاهل ، که از این تعداد نیز حدود 8 درصد مطلقه ونزدیک به2 درصد بیوه می باشند. این امر بیانگر میزان بالای تجرد در میان زنان دارای کم توانی است. نتایج حاصله بیانگر اینست که در هر سه گروه از زنان دارای کم توانی میزان تجرد به یک نسبت بوده ولی میزان تاهل در میان زنان نابینا بالاترین ‌ترین فراوانی را داشته است. قابل ذکر است که بالاترین میزان طلاق نیز میان زنان با ناتوانی جسمی - حرکتی گزارش شده است. بررسی های انجام شده توسط، (اش و فاین 1998، هنافورد 1989، سیمون 1988، ). نشان می دهد که در مقایسه با مردان دارای کم توانی و زنان دارای کم توانی، احتمال بیشتری دارد که زنان دارای کم توانی هرگز ازدواج نکنند و یا در صورت ازدواج کارشان به جدایی بکشد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام پایان نامه مطالعات زنان با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۸/۲۲
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب