انجام پایان نامه مددکاری اجتماعی - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه مددکاری اجتماعی - آکادمی ابن سینا

تحلیل داده‌های حاصل از انجام پایان نامه مددکاری اجتماعی حاضر

هر موسسه و سازمانی برای جلب رضایت مراجعان و مصرف‌کنندگان خدمات خود، یک سری قواعد و اصول را باید درنظر بگیرد و به کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده، اهمیت بدهد. «جوران» و «دمینگ» در پژوهش‌های خود، اهمیت کیفیت را مورد توجه قرار دادند و تأمین، حفظ و ارتقای کیفیت را به عنوان ضرورت حتمی موفقیت در ارائه یک خدمت مطرح نمودند. به نظر آنها تأمین نیازها و انتظارات مراجعان و مصرف‌کنندگان خدمات، اصل مسلم دستیابی به موفقیت محسوب می‌شود و کیفیت دقیقاً همان است که دریافت‌کنندة خدمات تعیین می‌کند.
موسسات و مراکز شبانه روزی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها مراجعان و مصرف‌کنندگان خاص خود را دارند. تمام فرزندانی که بی‌سرپرست یا فاقد سرپرست موثر می‌باشند و به نوعی مجبور به ماندن و زندگی کردن در این مراکز هستند، جزو مصرف‌کنندگان خدمات ارائه شده، و مسئولان این مراکز و موسسات باید در جهت جلب رضایت آنها از هیچ کوششی دریغ نورزند، آنها باید با بررسی کیفیت زندگی این کودکان در جهت ارتقاء و بهبود آن به منظور جلب رضایت بیشتر که هدف اصلی و نهایی است، اقدام نمایند.
در انجام پایان نامه مددکاری اجتماعی حاضر نیز سعی شده است تا با استفاده از «رویکرد مراجع مداری» مطرح شده از جانب جوران و دمینگ به طور مستقیم با دختران ساکن در مرکز قرنطینه ارتباط برقرار شود و در رابطه با موضوع انجام پایان نامه مددکاری اجتماعی حاضر از نظرات آنها به عنوان مصرف‌کنندگان اصلی خدمات استفاده گردد. در واقع هدف اصلی از انجام پایان نامه مددکاری اجتماعی حاضر «بررسی کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز قرنطینه بهزیستی از طریق مشارکت مستقیم خود آنها و استفاده از نظرات و پیشنهادات مصاحبه‌شوندگان است.»
طی صحبت‌هایی که با 31 نفر از دختران 18- 15 سالة ساکن در مرکز صورت گرفت، نتایجی درراستای اهداف و سوالات مطرح شده توسط پژوهشگر بدست آمده که در این فصل مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. یکی از عوامل اثرگذار بر رضایت دختران ساکن در مرکز قرنطینه که هر 30 نفر مورد مصاحبه به آن اشاره کردند و خواستار اقداماتی جدی در این زمینه بودند تا از زندگی در مرکز کمتر احساس نارضایتی کنند نحوة برخوردها و رفتارها و در واقع بعد انسانی ارتباطات میان فردی است. در مورد ارتباط می‌توان سطوح مختلف را درنظر گرفت :
ارتباط فرزندان با یکدیگر، ارتباط کارکنان با یکدیگر، ارتباط فرزندان و کارکنان مرکز که مهمترین سطح ارتباط است و ارتباط فرزندان با خارج از مرکز قرنطینه.
مورد قابل ذکر دیگر، نحوة برخورد و عملکرد مسئولین و مربیان مرکز است. شرکت‌کنندگان در مصاحبه معتقد بودند که مسئولین و به خصوص مربیان که به طور شبانه روزی باآنها هستند و در ارتباط مستقیم با فرزندان هستند، بنا بر این بایدشناخت بیشتر و کاملتری از ویژگی‌های سنی و شخصیتی نوجوانان داشته باشند تا این شناخت منجر به ارتباطی متعادل و سالم بین فرزندان و کارکنان مرکز شود. از آن جایی که این کودکان در این دوره سنی حساس که ویژگی‌های خاص و ویژه‌ای را دارد و همچنین برخوردها و رفتارهای مناسب خود را می‌طلبد، بنا به هر دلیلی از کانون گرم خانواده محروم شده و وارد سیستم تازه‌ای از ارتباطات گشته‌اند استفاده از نیرویی کارآمد و متخصص که به شیوه رفتار و برخورد با کودکان و نوجوانان آشنا باشد، از اهم امور خواهد بود. 
بنابراین در صورتی که درک و تعریف درستی از تعلیم و تربیت برای مربیان وجود داشته باشد کودکان را با توجه به عوامل حاکم بر رشد انسان یعنی فطرت، وراثت و محیط آموزش مورد آموزش و پرورش قرار می‌دهند.
مهمترین و مقدماتی‌ترین اقدام در فرآیند تعلیم و تربیت کودک و نوجوان، برقراری رابطة درست می‌باشد. رابطه انسانی موفق رابطه‌ای است که بین طرفین ایجاد تفاهم نماید و مبنایی برای شکل‌گیری تغییرات مطلوب در افراد گردد. منظور از ارتباط این است که سرپرستان احساسات، انتظارها و نگرش‌های خود را نسبت به فرزندان بیان کنند و به طور متقابل انتظارها و احساسات و نیازهای فرزندان را درک کرده و مورد توجه قرار دهند، چرا که لازمة کار با کودک و نوجوان دانا بودن به احوال کودک و نوجوان است. اگر ارتباط مربیان و مسئولین با کودک و نوجوانان ساکن در مرکز توأم با احترام باشد، در نتیجه آن‌ها نسبت به خود احساس ارزشمندی می‌کنند. این احترام می‌توانند در قالب کاربرد کلمات و عبارات محترمانه و به دور از خطاب کردن کودک همراه با تحقیر و ناسزا باشد. همان طور که شرکت‌کنندگان در مصاحبه بیان کردند آن‌ها خواستار ارتباطی هستند که در آن به شخصیت آن ها توجه شود و مورد احترام قرار بگیرند. نوجوان در مرحلة شکل‌گیری هویت وشخصیت است او نیاز دارد مورد پذیرش و قبول دیگران واقع شود، او برای ابراز وجود خودش به میدان نیاز دارد، نیاز دارد که مورد توجه و محبت قرار بگیرد، همان طور که در ادبیات موضوع ذکر شد بزرگترها خوشبختی و امنیت را در گرو تأمین مسائل مادی تعریف می‌کنند تا جایی که نیازهای روانی و هیجانی ازدیاد می‌رود. نوجوانان بیش از آنچه به غذا و لباس نیازمند باشند، محتاج دوست داشته شدن و مورد احترام واقع شد هستند و این که احساسات آنها به جای آن سرکوب شود، فهمیده و درک می‌شود. زندگی گروهی خود به خود فرد را جامعه پذیر می‌کند و رفتار معلمان، مربیان و سایرین بی آن که خود آنها متوجه باشند سرمشق و الگوی رفتار فرزندان قرار می‌گیرند.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام پایان نامه مددکاری اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۱۱/۰۳
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
انجام پایان نامه توانبخشی  و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه توانبخشی و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه سلامت نیز می تواند چالش های خود را برای دانشجو داشته باشد. با ای [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب