انجام پایان نامه ارشد علوم سیاسی - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه ارشد علوم سیاسی - آکادمی ابن سینا

جمع بندي در انجام پایان نامه ارشد علوم سیاسی

در پایان قرن بیستم و در آستانة قرن بیست و یکم که اقتصاد جهانی دچار مشکلات گسترده ای است، لزوم توسعه همکاری های منطقه ای به ویژه درمیان کشورهای در حال توسعه به یک ضرورت جدی تبدیل شده است. کشورهای عضو اکو، چه بنیانگذاران آن و چه اعضای تازه که جمهوری های بازمانده از فروپاشی اتحاد شوروی و نیز افغانستان را شامل مي شوند، دارای ویژگی های عمومی کشورهای در حال توسعه است؛ از این رو در پي رفع مشکلات خود پیوستن و ایجاد این سازمان را مورد توجه قرار داده اند. جمهوری های آسیای مرکزی و آذربایجان که دچار وابستگی های عمیق ساختاری به روسیه هستند. پیوستن به اکو را، برای رفع مشکلات و دشواری های پس از کسب استقلال انتخاب کرده اند. 
همکاری های فرهنگی میان این کشورها در زمینه های مختلف مذهبی، هنری، سیاحتی و توریسم، میراث فرهنگی و آموزش زبان فارسی است؛ اما تأثیری که انقلاب اسلامی ایران برجای نهاد موج فراگیر و گسترده انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، محدوده مرزها را درنوردید و دست کم کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را به نحوی گوناگون متأثر کرد. همان طور که در بحث های نخست ذکر کردیم که ایران در راس دیگر کشورهای عضو اکو به عنوان کشور مادر محسوب می آید؛ از طرفی نیز این جریان اصیل مواج نشان داد که انقلاب اسلامی ایران چه تأثیری در کشورهای مجاور گذاشته است. از این رو نوع ادبی مستقلی در ادبیات اردو پا به عرصه حیات نهاد که کاملا از انقلاب اسلامی الگوبرداری شده بود. 
در انجام پایان نامه ارشد علوم سیاسی حاضر محقق در صدد آن است كه علاوه بر سوال های فرعی  به سؤال اصلي پاسخ دهد: 
موسیقی چه جایگاهی درهمگرایی فرهنگی میان کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو میتواند داشته باشد؟
و همینطور در پاسخ به فرضیه پژوهش که موسیقی به مثابه یکی از عوامل فرهنگی میتواند موجب همگرایی بیشتر میان کشورهای عضو سازمان اکو باشد؛ با آزمون جایگاه موسیقی که متغییر مستقل ما محسوب می شود و نقش آن در همگرایی فرهنگی کشورهای عضو سازمان اکو براساس هم جواری و همگرایی کشورهای این منطقه بررسی گردیده، به این نتیجه نائل می شویم: با توجه به عوامل واگرا در نظام جهانی و از جمله میان اعضای سازمان اکو، همکاری های فرهنگی از جمله هنر موسیقی یکی از راه های رهایی از واگرایی میان این کشورها بوده و سبب تعامل و همگرایی روزافزون میان اعضاء این سازمان شده است.
پاکستان کشور دوست و همسایه ایران از عمق قلب از انقلاب اسلامی حمایت کرده و نظر به روابط و پیوندهای استوار و عمیق و تاریخی و فرهنگی ایران و پاکستان تأثیر ژرفی گذاشته است. البته انتظار مشاهده آثار باز توزیع ناشی از پیشرفت روند همگرایی در چارچوب اکو هنوز بسیار زود است؛ ولی تلاش های گسترده ای برای تحقق آن صورت گرفته است. به طور کلی جمهوری های آسیای مرکزی و آذربایجان به منظور کسب منافع قابل ملاحظه به این سازمان پیوسته اند و چنانچه برای رفع مشکلات خود نتوانند از این مجموعه کمک های لازم را دریافت نمایند. در ادامه این مسیر با تردید های جدی مواجه مي گردند. از اين رو اعضای بنیانگذار با وجود مشکلات و مسائل اقتصادی- اجتماعی- سیاسی و فرهنگی خود باید از توجه به این نکته غافل شوند؛ زیرا این امر به نوبه خود سبب تقویت مرحله دیگری از فرآیند خواهد شد که «باز توزیع بدیل ها» است و در پي افزایش منافع، فشار برای پیشرفت و تقویت روند همگرایی منطقه ای را موردنظر قرار داده است. باز توزیع بدیل ها در واقع به نخستین و اساسی ترین زمینه کارکردگرایی برمي گردد که خودبخودی بودن مفهوم تسری را در بر دارد. بر این اساس افزایش اندرکنش در میان واحدهای معطوف به همگرایی، سبب افزایش فشار بر رهبران سیاسی مي شود، که در واقع موجب افزایش هزینه های جدا شدن مي شود. بنابراین عمر کوتاه سازمان اکو(پس از الحاق اعضای جدید که تحول و تحرک یافته است)، هنوز پاسخگوی تحقق این فرایند نیست.
به هر حال علی رغم مشکلات و محدودیت های جدی که اعضاء اکو در شکل دادن به همکاری منطقه ای با آن روبرو هستند، شرایط بین المللی و روند تقویت همکاری های منطقه ای این ضرورت را برای مجموعه اعضای اکو آشکار ساخته است. با در نظر داشتن فقدان تکمیل کنندگی لازم در ساختارهای اقتصادی اعضاء، پذیرش فداکاری های موقت از سوی اعضای بنیانگذار اکو ضروری است.
تداوم فعالیت سازمان های کارکردی، عادات همکاری را ایجاد مي نماید و قدرت دولت ها را کاهش مي دهد. این امر خود مسئله بسیار مهمی است که در چارچوب اکو نیز باید مورد توجه قرار گیرد. انتقال بخشی از قدرت تصمیم‌گیری به یک نهاد متمرکز، از جنبه های تعیین کنندة موفقیت طرح های همگرایی است. این مسئله مستلزم تلاش پیگیر برای ایجاد تحول در نگرش های نخبگان منطقه ای است که از هواداران سیاست های تمرکز قدرت در درون واحدهای ملی هستند.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش انجام پایان نامه ارشد علوم سیاسی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۱۲/۱۴
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
انجام پایان نامه توانبخشی  و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه توانبخشی و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه سلامت نیز می تواند چالش های خود را برای دانشجو داشته باشد. با ای [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب