مراحل پروپوزال و پایان نامه | آموزش انجام پایان نامه ارشد و دکتری

مراحل پروپوزال و پایان نامه | آموزش انجام پایان نامه ارشد و دکتری

مراحل انجام پروپوزال و پایان نامه

مراحل پروپوزال و پایان نامه که در این بخش به آن اشاره می گردد به صورت کلی بوده و دانشجویان می توانند برای آشنایی با جزئیات هر مرحله و نحوه انجام آن به بخش مقالات آکادمی ابن سینا مراجعه نمایند. گام هایی که دانشجویان باید طی کنن تا کار انجام پایان نامه دکتری و ارشد را به سرانجام رسانند و یا به اصطلاح مراحل انجام پروپوزال و پایان نامه به شرح زیر می باشد.

انتخاب موضوع: در اولین مرحله موضوع خود را با هماهنگی استاد راهنما انتخاب نمایید. پس از انتخاب موضوع آن را در سامانه پیشینه پژوهش ایران داک ثبت کرده و نتایج همانندی موضوع را پیش استاد برده و در صورت تایید موضوع را در دانشگاه ثبت نمایید.

انجام پروپوزال: پس از تایید موضوع توسط استاد راهنما و دانشگاه اقدام به انجام پروپوزال نمایید. هر دانشگاهی فرمت و فرم پروپوزال مربوط به خود را دارد و دانشجو باید در آن فرم و فرمت اقدام به نگارش پروپوزال نماید.

تصویب پروپوزال: پس از نگارش پروپوزال گام بعدی در مراحل پروپوزال و پایان نامه، تصویب پروپوزال در دانشگاه می باشد. در بسیاری از دانشگاه ها روند تصویب به صورت  سامانه ای می باشد هرچند برخی از آن ها پروپوزال را به صورت حضوری در جلسه شورای گروه تصویب می نمایند. جهت اطلاع از روند دقیق از واحد پژوهش دانشگاه خود سوال کنید.

نگارش فصول: تصویب پروپوزالتان که به اتمام رسید نگارش فصول خود را آغاز نمایید. این بخش از پایان نامه نویسی اصلی ترین و مهمترین مرحله از مراحل پروپوزال و پایان نامه می باشد. سعی کنید فصل به فصل اقدام به انجام فصول نمایید و پس از نگارش هر فصل آن را به تاییذ استاد رسانده و بعد فصل بعد را شروع کنید تا از دوباره کاری در صورت وجود ایراد در فصول جلوگیری به عمل آید.

فرمت بندی: پس اتمام انجام کار پایان نامه حال نوبت فرمت بندی رسیده است. فرمت انجام رساله و یا پایان نامه خود را از سایت دانشگاه تهیه کرده و مطابق آن چیدمان پایان نامه را تنظیم، فهرست را تهیه و به اصطلاح فرمت بندی نمایید. پس از فرمت بندی باز از استاد خود تایید بگیرید.

تعیین وقت دفاع: پس از تایید کل پایان نامه انجام شده توسط استاد راهنما و مشاور حال نوبت ثبت ان در سامانه دانشگاه جهت تعیین وقت دفاع از پایان نامه می باشد. باز هم از دانشگاه خود سوال بپرسید که خود فایل پایان نامه را در اختیار داوران قرار می دهند یا شما باید پرینت گرفته و آن را برای آن ها ارسال نمایید.

تهیه پاور دفاع: تهیه پاور دفاع آخرین مرحله از مراحل انجام پروپوزال و پایان نامه می باشد که باید طی کنید. پس تایید دانشگاه و مشخص شدن روز دفاع شما می توانید کار تهیه پاور دفاع خود را آغاز نمایید. سعی کنید پاور دفاع برای ارشد بیش از 30 اسلاید و برای دکتری بیش از 50 اسلاید نشود.

دفاع از پایان نامه: پس از اتمام پایان نامه خود حال باید در زمان تعیین شده توسط دانشگاه اقدام به دفاع از پایان نامه خود نمایید. دفاع به دو صورت مجازی و حضوری صورت می گیرد که توسط دانشگاه تعیین می گردد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با مراحل پروپوزال و پایان نامه و یا نیاز به مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکتری با ما در ارتباط باشید.
 

۱۴۰۰/۰۸/۲۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
اصول نگارش مقاله

اصول نگارش مقاله

راهنمای نگارش مقاله در این بخش ارائه شده است و علاقه مندان به حوضه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۷
|
سینا
انجام پایان نامه مهندسی سواحل

انجام پایان نامه مهندسی سواحل

انجام پایان نامه مهندسی سواحل که یکی از زیر شاخه های رشته عمران می باشد را می توا [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۶
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب