آخرین اخبار | زمان آزمون کنکور ارشد و دکتری سال 1402

آخرین اخبار | زمان آزمون کنکور ارشد و دکتری سال 1402

زمان برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری 1402

طبق خبر منتشر شده توسط معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون دکتری سال آینده در صبح روز 11 اسفند 1401 و کنکور کارشناسی ارشد در عصر روز 11 اسفند و صبح و عصر روز 12 اسفند سال جاری برگزار خواهند شد.

آغاز ثبت نام دوره دوم متوسطه مدارس شاهد 1401 - 1402

متقاضیان علاقه مند و واجد شرایط تحصیل در پایه دهم مدارس شاهد می توانند از هم اکنون تا 22 مرداد ماه برای نام نویسی در این مدارس اقدام کنند. دانش آموزان می بایست ضمن داشتن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی، به سامانه پادا مراجعه نمایند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند از روز دوشنبه مورخ 17 مرداد ماه لغایت روز شنبه مورخ 22 مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به ثبت  کد رشته های مورد نظر خود بپردازند. لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری روز جمعه مورخ 14 مرداد ماه سال جاری از سایت مذکور منتشر خواهد شد.

زمان ثبت‌ نام و برگزاری کنکور سراسری 1402 

طبق خبر منتشر شده، نوبت اول کنکور سراسری 1402 در 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد شد لذا زمان ثبت نام در این آزمون از 8 تا 14 آبان ماه انجام خواهد گرفت. بر این اساس زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری در 14 و 15 تیر ماه سال آینده می باشد به صورتی که زمان نام نویسی آن از 15 تا 21 فروردین ماه 1402 انجام می گیرد.

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت (عادی و استعداد درخشان ) که تا کنون موفق به انتخاب رشته نشدند می توانند تا 8 صبح روز شنبه مورخ 15 مرداد ماه سال جاری فرآیند انتخاب رشته خود را به انجام برسانند. شایان ذکر است افرادی که قبلا  انتخاب رشته خود را انجام داده بودند می توانند در بازه زمانی تعیین شده در صورت اختیار کد رشته های محل انتخابی خود را ویرایش نمایند.

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

شرکت کنندگان آزمون دکتری وزارت بهداشت، که در مهلت اولیه موفق به انتخاب رشته نشده اند می توانند با توجه به مهلت مجددی که در اختیار این دسته از متقاضیان تا 8 صبح روز شنبه مورخ 15 مرداد ماه قرار می گیرد جهت ثبت کد رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند. همچنین شایان ذکر است که داوطلبان بر اساس نمره و ظرفیت رشته به میزان دو برابر ظرفیت مورد نظر به مرحله مصاحبه دعوت خواهند شد.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

متقاضیان رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری که در کنکور 1401 ثبت نام نکردند، می توانند از روز سه شنبه مورخ 18 مرداد ماه لغایت روز یکشنبه مورخ 23 مرداد ماه نسبت به نام نویسی و انتخاب رشته اقدام نمایند. لازم به ذکر است که شرکت کنندگان بایستی کد رشته های مورد نظر خود را بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته سوابق تحصیلی انتخاب کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 1401

طبق خبر منتشر شده، نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد، نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود تا افراد پذیرفته شده از اول مهر ماه بتوانند در کلاس ها حضور یابند. لازم به ذکر است که از تعداد 647 هزار و 209 شرکت کننده در این آزمون تعداد 450 هزار و 422 نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند. مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته در دوره های مختلف ( روزانه و غیر روزانه ) 136 هزار و 786 نفر می باشد.

مهلت اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

داوطلبان کنکور سراسری که با مشاهده نتایج اولیه خود به آن اعتراض دارند، هم اکنون می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور جهت ثبت درخواست اقدام نمایند. لازم به ذکر است که متقاضیان برای ثبت درخواست می بایست در سامانه مذکور عضویت داشته باشند.

جدید ترین جزئیات تغییرات کنکور 1402 

طبق خبر منتشر شده از سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام کنکور دو بار اما پذیرش یکبار انجام خواهد شد. بر این اساس اگر داوطلب در دو آزمون شرکت کند دو نمره کنکور و اگر در یک آزمون شرکت کند، یک نمره خواهد داشت، لذا تنها یک نمره آزمون به انتخاب داوطلب محاسبه می شود. لازم به ذکر است که نمره کنکور به اضافه سوابق تحصیلی، نمره کل را تشکیل می دهد تا داوطلب بر اساس گروه آزمایشی انتخاب رشته خود را به انجام برساند.

منبع: ایران مشاوره

2022/08/05
|
ابن سینا
بروزتری
اخبار مرتبط
آخرین اخبار کشور

آخرین اخبار کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب