انجام مقاله عمران - نمونه مقاله علمی به همراه ترجمه

انجام مقاله عمران - نمونه مقاله علمی به همراه ترجمه

چکیده

استفاده از المان های مسلح مانند نیلینگ و انکر به دلیل جاگیر نبودن، بهبود مشخصات خاک بر اثر تزریق، ایمنی بیشتر و امکان استفاده به عنوان سازه نگهبان دائم از روش های پر کاربرد در پایداری گود و ترانشه محسوب می شوند. با توجه به پیچیدگی رفتار گود مسلح تحلیل پایداری گود مسلح با روش اجزا محدود صورت می گیرد. عواملی مانند فواصل مرزی، ابعاد و نوع المان و نوع مدل رفتاری مصالح بر نتایج عددی موثر می باشد. با توجه به پیچیدگی رفتار تنش-کرنش خاک، تاثیر پذیری از مسیر تنش و تاریخچه بارگذاری و وجود آب زیرزمینی جهت شبیه سازی این مصالح، مدل های رفتاری مختلفی پیشنهاد شده است. در این تحقیق تاثیر نوع مدل رفتاری خاک بر پاسخ گود نگهداری شده با انکر مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور با استفاده از روش المان محدود در شرایط کرنش مسطح گود مسلح با سیستم انکراژ، برای شرایط هندسی مختلف شبیه سازی شد و نتایج پاسخ گود برای مدل های رفتاری موهر کلومب، دراکر-پراگر، کم کلی اصلاح شده مقایسه شد. برای گود کم عمق مشخص گردید که مدل رفتاری موهرکولمب کمترین تغییرمکان و مدل رفتاری دراگر پراگر بیشترین تغییرمکان جانبی را برای گود داشته است. مدل رفتاری دراگر پراگر به سبب اینکه نتایج بالاتری را در خصوص تغییرمکان جانبی گود و به طور کلی تغییرشکل های گود نشان داده در جهت اطمینان بایستی ملاک کار طراحی و کنترل گود در نظر گرفته شود.
کلمات کلیدی: مدل رفتاری، انکراژ، گود مسلح، تغییر مکان جانبی، موهر کلومب، دراکر-پراگر، کم کلی

نتیجه گیری

در انجام این مقاله عمرانی ارزیابی تاثیر مدل رفتاری خاک بر پاسخ حفاری گود نگهداری شده با سیستم انکر در قالب مطالعات پارامتری و با استفاده از روش نرم افزاری و روش عددی المان محدود و نرم افزار آباکوس مورد توجه بود که بر این اساس نتایج زیر حاصل گردید :
- با توجه به نتایج بدست آمده برای گود کم عمق مشخص گردید که مدل رفتاری موهرکولمب کمترین تغییرمکان و مدل رفتاری دراگر پراگر بیشترین تغییرمکان جانبی را برای گود داشته است. مدل رفتاری دراگر پراگر به سبب اینکه نتایج بالاتری را در خصوص تغییرمکان جانبی گود و به طور کلی تغییرشکل های گود نشان داده در جهت اطمینان بایستی ملاک کار طراحی و کنترل گود در نظر گرفته شود. در مجموع پیشنهاد می شود از مدل رفتاری دراکر – پراگر که تغییرات حجمی وابسته به تنش را دارا است در اینحالت استفاده گردد.
- برای گود با عمق متوسط نیز مدل رفتاری موهرکولمب کمترین تغییرمکان و مدل رفتاری دراگر پراگر بیشترین تغییرمکان جانبی را برای گود داشته است. مدل رفتاری دراگر پراگر به سبب اینکه نتایج بالاتری را در خصوص تغییرمکان جانبی گود و به طور کلی تغییرشکل های گود نشان داده در جهت اطمینان بایستی ملاک کار طراحی و کنترل گود در نظر گرفته شود
- برای گود عمیق مدل رفتاری موهرکولمب کمترین تغییرمکان و مدل رفتاری دراگر پراگر بیشترین تغییرمکان جانبی را برای گود داشته است. مدل رفتاری دراگر پراگر به سبب اینکه نتایج بالاتری را در خصوص تغییرمکان جانبی گود و به طور کلی تغییرشکل های گود نشان داده در جهت اطمینان بایستی ملاک کار طراحی و کنترل گود در نظر گرفته شود
- همانطور که مشخص گردید اولا افزایش زاویه نصب انکر منجر به افزایش تغییرمکان جانبی نقطه بالای گود شده است و در ثانی در تمامی حالات نتایج تغییر مکان جانبی برای مدل رفتاری دراگر پراگر بیش از نتایج بدست آمده مشابه براساس مدل رفتاری موهرکولمب بوده است. 
- همانطور که مشخص گردید با افزایش طول انکر در هر حالت تغییر مکان جانبی نقطه بالای گود کاهش یافته است و این کاهش در هر حالت قابل توجه بوده است. همچنین تغییرمکان جانبی در حالتی که از مدل دراگر پراگر استفاده گردید در همه حالات بیشتر بود.

جهت دانلود کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام مقاله عمران با ما در تماس باشید.

۱۳۹۹/۰۷/۱۶
|
سینا
اکسپت و
مقالات مرتبط
معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

پایگاه علمی اسکوپوس برای علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۱۰
|
سینا
نحوه نوشتن مقاله ادبی

نحوه نوشتن مقاله ادبی

نوشتن مقاله ادبی نکات خاص خود را دارد. در این بخش از آموزش نوشتن [...]

۱۴۰۲/۱۲/۲۴
|
سینا
نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

چگونه اعتبار یک مقاله سنجیده می شود؟ و افیلیشن چیست؟ دو موضوع مورد بحث در این بخش می باشد. خواننده در انتها [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب