انجام رساله دکتری مدیریت و روانشانسی | جامعه آماری و متغیرها | بخش چهارم

انجام رساله دکتری مدیریت و روانشانسی | جامعه آماری و متغیرها | بخش چهارم

ویژگی های جمعیت شناختی جامعه آماری در انجام رساله دکتری مدیریت

اطلاعات جمعیت شناختی نوعی از اطلاعاتی است که از طریق سرشماری به دست می آیند. اطلاعات جمعیت شناختی مرتبط با مطالعه نظیر سن، جنسیت و میزان تحصیلات را توصیف کنید. میزان درآمد، وضعیت تاهل، مذهب، شغل و سایر طبقات ممکن است بر اساس ماهیت مطالعه مهم باشند. به عنوان مثال، در انجام رساله دکتری مدیریت با موضوع مطالعه فارغ التحصیلان دانشگاه معمولا شامل سال فارغ التحصیلی به عنوان یکی از اطلاعات جمعیت شناختی مهم است.

متغیرها و مقیاس های متغیرها

متغیرهای متسقل و وابسته را مشخص کرده و نحوه سنجش و اندازه گیری آنها را توصیف کنید. برای متغیرهای وابسته و مستقل از ارزش های عددی استفاده می شود. متغیر وابسته ارزیابی می شود؛ ممکن است در اثر متغیر یا متغیرهای دیگر تغییراتی ایجاد شود. متغیر مستقل عاملی است که طبق ادبیات پژوهشی تاثیر آن بر متغیر وابسته ثابت شده یا فرض شده است. از تحلیل عددی برای تبیین تغییر استفاده می شود. در صورت نیاز برای خلاصه سازی داده ها از جداول استفاده کنید. شرح متغیرها در پاراگراف بعدی از یک مطالعه با محوریت بررسی تاثیر عزت نفس دانش آموزان در شرایطی که ارزش ها علنا در کلاس درس تدریس شده اند اخذ شده اند. بنابراین عزت نفس متغیر وابسته است و تاثیراتی که با عزت نفس همبسته هستند (متغیرهای مستقل) باید برای اندازه گیری متغیرهای مستقل شناسایی شوند. به عنوان مثال:
بخشی از فرآیند پاسخ به سوال پژوهشی، شناسایی متغیرهایی است که در شرایط مدرسه با عزت نفس همبسته هستند  (از طریق مرور ادبیات). ادبیات پژوهشی نشان می دهد موفقیت تحصیلی، جنسیت، رفتار، ارزش ها، وضعیت ظاهری، گروه های اجتماعی و توانایی های جسمانی از جمله عوامل دخیل در عزت نفس هستند. در ادبیات مشخص شده است که خانه دارای بیشترین تاثیر بر عزت نفس است؛ با این حال، صرفا در مورد موفقیت تحصیلی، جنسیت، رفتار و آموزش یا عدم آموزش علنی ارزش ها در مدرسه مقیاس هایی وجود داشت. سپس باید توضیحاتی در مورد نحوه اندازه گیری متغیرهای وابسته و مستقل ارائه شود. برای متغیرهایی مانند جنسیت می توان اعدادی را در نظرگرفت؛ به عنوان مثال 0 برای مردان و 1 برای زنان.

رویه های آماری

نحوه تحلیل داده ها را شرح دهید. در صورت نیاز برای ارائه نتایج تحلیل از جداول و اشکال استفاده کنید. به موازات تبیین نتایج به جداول و اشکال مندرج در متن اصلی ارجاع نمایید. لازم است مهمترین و جالب ترین یافته ها را به صورت متنی توضیح دهید (آری و همکاران، 2006). توضیحات مربوط به جزئیات ریاضی نباید در متن فصل چهار درج شوند. لازم است ارائه داده ها و شرح تحلیل موضوع اصلی روایت شما باشد. برای اشاره به جزئیات ریاضی از پاورقی ها یا یک پیوست استفاده کنید. در ادامه به گزیده های کوتاه از یک مطالعه اشاره شده است:
نظر به اینکه داده های عددی وجود دارند و هدف مطالعه حاضر تعیین گستره روابط بین متغیرها است، روش تحلیل رگرسیون چندگانه به عنوان ابزار تحلیلی مناسب برای ارزیابی انتخاب شده است. طرح تحلیل داده ها شامل تعیین مقیاس پسادرمان عزت نفس با استفاده از پرسشنامه عزت نفس دانش آموز و سپس داده های پسادرمان برای هر متغیر متسقل، تعیین روابط با بهترین برازش در مدل رگرسیون چندگانه است.
حتی با اینکه گروه های شاهد و درمان از نظر ویژگی های جمعیت شناختی مشابه هم بودند، تفاوت کافی بین آنها تضمین گر برآورد مقیاس پیش درمان عزت تفس بود که با استناد به آن امکان تعیین تغییر در عزت نفس در طول دوره برنامه ارزش آموزی فراهم آمد. این برآوردها با ترکیب ضرایب همبستگی از مدل پسادرمان با داده های تاریخی پیش درمان در معادله رگرسیون به دست آمدند.

جهت مطالعه بخش قبل کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام رساله دکتری مدیریت با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۵/۱۵
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب