انجام پایان نامه های دکتری - ارشد | استاد راهنما

انجام پایان نامه های دکتری - ارشد | استاد راهنما

فرآیند انجام پایان نامه های دکتری و ارشد مدت ها قبل از درج کلمات روی کاغذ آغاز می شود. این روند با انتخاب موضوع مطالعه، مکان مطالعه و از همه مهمتر فردی که با او قصد مطالعه دارید آغاز می شود. اگرچه دانشجویان دوران کارشناسی ارشد با اساتید متعددی در تعامل هستند، رابطه اصلی آنها با استاد راهنما است و این رابطه نقش بسیار مهمی در موفقیت یا شکست آنها در طول انجام رساله دکتری و یا پایان نامه ارشد و بعد از اخذ مدرک ایفا می کند. حتی اگر خوانندگان قبلا وارد برنامه تحصیلات تکمیلی شده اند، این بخش زمینه دپارتمانی و موسسه ای لازم را که طی آن رابطه نظارت و راهنمایی شکل می گیرد فراهم می آورد. برای دانشجویانی که همچنان در جستجوی استاد راهنما هستند، این بخش برای کمک به تصمیم گیری بهتر به چند استراتژی و سوال جهت بخش اشاره کرده است. 
تمام برنامه ها دارای رویکردهای اختصاصی برای انتخاب استاد راهنما هستند. برخی برنامه ها مستلزم آن هستند که دانشجویان ورودی استاد راهنمایی را که موافقت او را برای فعالیت به عنوان استاد راهنمای مطالعه جلب کرده اند معرفی کنند. در اغلب این موارد، استاد راهنما کل بودجه یا بخشی از آن را تقبل می کند. سایر برنامه ها دانشجویان را پذیرفته و به آنها برای یافتن استاد راهنما زمان می دهند. در این موارد پذیرش مشروط بوده و دانشجویانی که نتوانند از اعضای هیئت علمی کسی را برای نظارت بر مطالعه خود متقاعد کنند از برنامه حذف می شوند. سایر برنامه ها کلیه دانشجویان پذیرفته شده را به یک استاد راهنما معرفی می کنند. قوانین و رویه های انتخاب استاد راهنما در اطلاعات کلی برنامه موجود است، اما ممکن است این اطلاعات در رویه های عملی و کاربردی چندان مشخص نباشند. اغلب دانشگاه ها برای دانشجویان، اساتید و مدیران دارای دستورالعمل های سازمانی هستند. معمولا، این دستورالعمل ها در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه موجود بوده و به صورت آنلاین عرضه می شوند. مدیران برنامه های تحصیلات تکمیلی (GPD) می توانند دستورالعمل های خاص برنامه را با محوریت رویه های انتخاب استاد راهنما ارائه نمایند.
دیوید مومبی (2012) نویسنده: دانشکده تحصیلات تکمیلی: استراتژی های برد برای ورود به آن، خاطرنشان کرده است که انتخاب استاد راهنما باید جایگزین انتخاب دانشگاه شود. این توصیه ارزشمند گویای آن است که پژوهش در مقطع تحصیلات تکمیلی ارتباط نزدیک با پژوهشگر خاص دارد نه موسسه. با این حال تمام دانشجویان در این شرایط ایده آل قرار ندارند. دانشجویان همیشه در اولین دانشگاه یا برنامه انتخابی خود پذیرفته نمی شود. برای  برخی دانشجویان، دلایل شخصی مانند مسئولیت های خانوادگی و مشکلات مالی انتخاب مکان تحصیل را محدود می کنند. اغلب آنها نمی توانند شغل خود را رها کرده و در عوض تصمیم می گیرند در دانشگاه محل زندگی خود به صورت پاره وقت تحصیل کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در مقایسه با دانشجویان دکتری، به سبب مدت زمان برنامه های خود، کمتر از نظر اینکه "انتخاب درستی داشته باشند" تحت فشار قرار دارند. معمولا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تنها یک یا دو سال در تعامل مستقیم با استاد راهنما کار می کنند، اما دانشجویان دکتری به مدت چهار تا هفت سال با استاد راهنمای  خود در ارتباط هستند.

پایان بخش اول

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با انجام پایان نامه های دکتری و ارشد با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۶/۱۷
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب