انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری زبان شناسی | نمونه نتیجه گیری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری زبان شناسی | نمونه نتیجه گیری

مقدمه

در فرایند یادگیری حروف اضافه، معلم می‌تواند از طریق پیش‌بینی خطایی که بر اساس یک پیکرۀ گسترده تهیه شده است بر روی مواردی از خطا که بر امر انتقال معنی اختلال بیشتری ایجاد می‌کند، تمرکز کند و با ارائه بازخورد مناسب و یا تعدیل برنامه و متون درسی زمینه بروز خطا را کاهش دهد.
در اين فصل، بر اساس داده ‏هاي برآمده از پیکرۀ‌زبانی ابتدا پيش‏بيني درباره سختي يادگيري و امكان خطا در به كارگيري برابرنهادهاي حروف اضافه صورت مي‏گيرد و سپس پيشنهادهاي آموزشي براي يادگيري حروف اضافه ارائه مي‌شود. 

مروری بر فصلهای پیشین

در فصل یک به این نظر رایج که شباهت میان دو زبان سبب سهولت در یادگیری هر یک از آنها برای گویشوران آن دو می‌شود، اشاره شد اما هم تجربه شخصی نگارندۀ این تحقیق و هم تجربیات نویسندگانی چون معروف (1384) به طور خاص در مورد حروف اضافه فارسی نشان می‌دهد که کاربرد آنها در بسیاری از موارد با حروف جرّ قابل انطباق نیست و عموما حرف اضافه فارسی چندین معادل یا برابرنهاد عربی دارد. بنابراین مهمترین سوالي که در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد زبان شناسی جواب داده می‌شود در مورد نوع رابطه حروف اضافه فارسی با برابرنهادهای عربي آن است و اینکه کدام یکی از حروف اضافه فارسی سخت‎تر یا کدام یک آسان‎تر توسط زبان‌آموزان عرب‌زبان یاد گرفته می‌شود. در راستای این هدف که آموزش حروف اضافه فارسی به عرب‌زبانان چگونه باید پیش برود با بهره‏گیری از فرضیه تحلیل مقابله‌ای‌ این فرضیه مطرح شد که سختی یادگیری برابرنهاد عربی حروف اضافه فارسی برای یک فارسی آموز عرب‌زبان تابعی است از توزیع درصد فراوانی وقوع برابرنهادهای این حروف. به تعبیر دیگر، هرچه تعداد برابرنهادهای یک حرف اضافه فارسي در عربی بیشتر باشد و درصد فراوانی وقوع آنها اختلاف کمتری داشته باشد امکان یادگیری آنها سخت‌تر خواهد شد.
در فصل دو، به پیشینۀ مطالعات که حروف اضافه را در دو زبان عربی و فارسی مورد بررسی قرار داده‌بودند اشاره شد. عمدۀ این تحلیلها مبتنی است بر نگاه سنتی به دستور و نمی‌توان از آنها انتظار پیش‎بینی و تحلیل خطا در حوزه یاد گیری را داشت.
در فصل سوم، به بررسی فرضیه تحلیل مقابله‌ای‌ و گونه‌های آن پرداخته شد و بعد از آن به تحلیل خطا اشاره شد. طبیعتا مباحثی چون منشا خطا و همچنین منافع پیش‌بینی و تحلیل خطا از منظر زبانشناسانی که به فرضیه تحلیل مقابله‌ای‌ و بعد به جریان تحلیل خطا شکل دادند مورد بررسی قرار گرفته است.
در فصل چهارم، با بهره گیری از پیکرۀ مشتمل بر بيش از پنج هزار مثال از چهارده اثر ترجمه شده فارسي به عربي (8 اثر) و عربي به فارسي (6 اثر) تلاش شد جداول برابرنهادهای حروف اضافه فارسی و عربی تهیه و به این ترتیب درصد وقوع (بسامد) این حروف مشخص شود. نتایج به دست داده شده در این فصل مبنای پیش‌بینی خطای زبان‌آموزان در یادگیری حروف اضافه و تعیین سلسله مراتب سختی آنها گردید. 
در نهایت در فصل حاضر با در نظر گرفتن سوالهای مطرح شده در مقدمه بر اساس نتایج به دست آمده در فصل چهار صحت فرضیه‎های این پژوهش به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

پیشنهادهایی برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری زبان شناسی بعدی: 

1. انجام پایان نامه زبانشناسی حاضر بر اساس فرضیه تحلیل مقابله‌ای‌ و پیش‌بینی خطا بنیان گذاشته شد، با این حال پژوهش های بعدی می‌توانند از طریق طراحی آزمونها به سمت تحلیل خطا رفته و پیش‌بینی‏های فعلی را در عرصه میدانی به آزمون گذارند.
2. زبان شناسان مقابله‌ای‌ بر این باورند که نتایج تحلیل خطا می‌تواند در ارائه دوره‏های آموزشی‌ای موثر واقع‌شودبه گونه‏اي که دقت زبان‌آموزان را در به کارگیری ساختارهای زبانی (و در این جا به طور خاص حروف اضافه) افزایش‌دهند و از فسیل‌شدگی خطا جلوگیری‌کنند. بنابرین تحقیق هایی مبتنی بر مقایسه دوره‌هایی که در آن از پیش‌بینی و تحلیل خطا در ارائه بازخوردها و طراحی دوره استفاده شده با دوره‏هایی که از تحلیل خطا استفاده نشده است می‌تواند زمینه مناسبی برای تایید صحت و سقم ادعای زبان شناسان مقابله‌ای‌ باشد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری زبان شناسی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۱۰/۰۶
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی

انجام تز دکتری روانشناسی در این بخش با ارائه نمونه فصل 5 آموزش داده خواهد شد.&nbs [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۹
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه ارشد و دکتری مراقبت های ویژه

انجام پایان نامه مراقبت های ویژه را می توان با داشتن نمونه کار به خوبی پیش برد.&n [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۸
|
سینا
انجام پایان نامه توانبخشی  و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه توانبخشی و سلامت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه سلامت نیز می تواند چالش های خود را برای دانشجو داشته باشد. با ای [...]

۱۴۰۳/۰۱/۲۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب