نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد | نمونه

نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد | نمونه

نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد

بیان مسئله

در جوامع امروزی نقش مدیران بسیار مهم و پر ارزش است و گاهی اوقات موفقیت و عدم موفقیت یا از بین رفتن بعضی از سازمانها ارتباط مستقیم با مدیران آنها دارد و ابعاد این موضوع بسیار وسیع و پیچیده است زیرا انسان موجودی است پیچیده، اعمال مدیریت و ایجاد انگیزش وی نسبت به رفتار مطلوب و مورد نظر سازمان باید با علم و آگاهی صورت پذیرد..
امروز در هر جامعه ای سازمانها کارکردهای مهمی را انجام میدهند و نقش حیاتی در زندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اداره امور جامعه بازی می کنند از اینرو جامعه امروزی برای کارایی سازمانها اهمیت فراوانی قایل است. بدون سازمان پویا و کارامد جامعه امروزی نمی تواند به هدفهای خود دست یابد و نیازهای گوناگون خود را برآورده سازد. این امر در نیروی انتظامی دارای جایگاه خاصی است چون رویکرد اصلی این سازمان مردم هستند.
فرماندهان و مدیران این سازمان همیشه در معرض آماج افکار برون سازمانی یعنی قضاوت مردم در خصوص آنان هستند. این حساسیت کار در مرز فراتر رفته و کارکنان مرزی بدلایل محرومیتهای موجود باید از خود تلاش ویژه ای معطوف سازند فلذا مسایل مرتبط با روانشناسی بدلیل وابسته بودن با روح انسانها بسیار در این سازمان قابل توجه است و اگر مدیران خود را به لحاظ روانی ساماندهی کنند در بهره وری آنان تاثیر گذار خواهد بود.
حساسیت خدمت در مرز باید با مدیریت سازمانی یا بهتر بگويیم با رفتار سازمانی مناسب هم آهنگ شود. خدمت در مرزبانی ناجا در شرایطی بسیار سخت و حساس انجام می گیرد. وجود نظم و انضباط در چهارچوب کاری از عواملی است که باعث می شود انسان خود را با حصاری بلندی همراه ببیند و چون ذاتا" هر فردی خواهان راحت طلبی است تطبیق شرایط عینی و درونی او را به تضاد می کشاند و انسان با هنجار خاصی در محیط روبرو شده و با قیود موجود در یک سیستم نظامی مجبور است در یک پروسه تعریف شده خویش را منطبق و حتی استتار نماید حال شرایط در برخی از مکانهای جغرافیایی که معمول به دور از اجتماع است این فشار را مضاعف می کند. کارکنان یگان مرزی مجبورند در شرایط مختلف جغرافیایی کشور در گرما و سرمای شدید امنیت مطلوب را برای کشور بزرگ ایران فراهم سازند.پس یک فرد نظامی که در مرز خدمت می کند از یکسو فشار جغرافیایی را تحمل می کند و از سویی دیگر با مردمی روبروست که به لحاظ فرهنگی با او تفاوت دارند او همچنین با هجوم امواج فرهنگی بیگانه مستمرا"مواجه است فلذا باید سیستم تعریف شده در محیط نظامی به گونه ای باشد که فرد در محیط کار دچار ناهنجاری نشود.قطعا بروز عوامل روانشناختی در محیط کار می تواند در اصلاح مسیر خدمتی یا تخریب آن موثر باشد بی تردید اگر انسانهایی که در محیط های منفعل همچون محیط مرزی خدمت می کنند دچار نابسامانی های روانی شوند لطمات بزرگی به سازمان و حتی به کشور وارد می آورند از این رو بر آن شدم برخی از عوامل روانشناختی را بررسی تا بتوانیم از آسیب احتمالی به کارکنان در این مسیر بکاهم.
مرزبانی ناجا نیز مانند اکثر سازمان ها بدنبال کسب مزیتی به نام نیروی انسانی کیفی و برتر در همه زمینه ها علی الخصوص در بعد رفتاری است. فرماندهان و مدیران می بایست شرایط کار را با رفتار سازمانی مناسب بگونه ای درآمیزند که دارای جذابیت و هدفمند باشد و با ایجاد بستر مناسب خلاقیت را در کارکنان ایجاد تا کار با مفهوم و معنا ارایه گردد. کار مرزی سخت و طاقت فرسا است و اگر مدیران ندانند که برای چه تلاش می کنند قطعا در بهره وری آنان تاثیرات منفی به منصه ظهور میرسد.
با توجه به این هدف می توان گفت که برای داشتن مزیت انسانی در یک سازمان، سرمایه روانشناختی افرادی که در سازمان مشغول کار هستند و کسانی که باید به کار گرفته شوندبرای ما بسیار حائز اهمیت است و اگر ما بتوانیم ارتباطی را بین سرمایه روانشناختی و بهره وری برقرار کنیم کمک زیادی به سازمان کرده ایم برخی پژوهشگران بر این باورند که می توان با تقویت سرمایه روان‌شناختی،بهره وری سازمانی را دست کم تا 10 درصد افزایش داد.
سرمایه روان‌شناختی مثبت‌گرا، خود از چهار متغیر روان‌شناختی تشکیل شده که عبارتند از: امیدواری، خودکارآمدی، خوش‌بینی و سازشکاری(تاب آوری)که در این تحقیق در مورد هر یک از آنها بحث خواهدشد. 

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۳/۰۳/۲۱
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
آموزش انجام پایان نامه با موضوع ریز شبکه ها + برق قدرت

آموزش انجام پایان نامه با موضوع ریز شبکه ها + برق قدرت

به منظور آموزش انجام پایان نامه با موضوع ریز شبکه ها در این بخش به بررسی نمو [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۶
|
سینا
انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری مبحث این پست ما می باشد. در واقع در این ب [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد + دکتری  رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد + دکتری رفاه اجتماعی

فصل 5 ارائه  شده در این بخش به منظور آموزش انجام پایان نامه رفاه اجتماعی می [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۳
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب