راه های افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس و اسکالر

راه های افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس و اسکالر

سایتیشن و H ایندکس

سایتیشن و H ایندکس اصطلاحاتی می باشند که در پایگاه‌های معتبری همچون اسکوپوس و اسکالر قابل مشاهده است در اصل اصطلاح سایتیشن به مقدار ارجاعت داده شده به یک مقاله اطلاق می‌گردد. به‌عنوان مثال زمانی که میگویند سایتیشن مقاله‌ای 10 است یعنی این مقاله در سایر مقالات 10 بار ارجاع داده شده است. مجموعه سایتیشن ها یا بهتر است بگوییم مجموعه ارجاعات صورت گرفته به مقالات یک شخص، سایتیشن فردی او را تعیین می‌کند.

Description: C:\Users\dayan\Desktop\2.jpg

Hindex هر فرد نیز بر اساس سایتیشن و تعداد مقالاتش تعیین می‌گردد. Hindex بر اساس تعداد مقاله و تعداد ارجاعات آن محاسبه می‌گردد. بدین‌صورت که Hindex هر فرد بر اساس تعداد مقالات چاپ شده و تعداد ارجاعات معادل آن تعیین می‌گردد.

به‌طور مثال، Hindex فردی 10 می‌باشد. این بدین معنا می‌باشد که وی 10 مقاله چاپ شده دارد که هر کدام 10 بار سایت خورده‌اند. حال شما محاسبه کنید: فردی 10 مقاله دارد و 3 عدد از مقالات وی 11 بار سایت خورده است 1 عدد 6 و 2 عدد نیز 5 بار. حال بگویید Hindex وی چند است؟(پاسخ سؤال در آخر همین بخش ارائه شده است.)
پیش از آنکه در ارتباط با نحوه افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس و اسکالر توضیح دهیم، اجازه دهید توضیح مختصری در ارتباط با این دو پایگاه علمی ارائه دهیم.(جهت توضیحات کامل در ارتباط با پایگاه‌های معتبر به مقالات مربوطه مراجعه نمایید.)

پایگاه علمی اسکالر یا بهتر است بگوییم موتور جست‌وجوی اسکالر یکی از مهم‌ترین منابع دیجیتال برای یافتن مقالات علمی چاپ شده در سراسر جهان می‌باشد. تمامی مجلات معتبر جهان در آغاز کار اقدام به کسب نمایه اسکالر می‌کنند که این امر سبب نمایش مقالات مجله در این پایگاه می‌شود. پایگاه اسکالر زیر نظر کمپانی گوگل می‌باشد.

پایگاه اسکوپوس را می‌توان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های علمی جهان دانست که چاپ مقاله در آن می‌تواند رزومه بسیار عالی برای یک فرد محقق محسوب گردد. این پایگاه نیز مقالات و نویسندگان آن‌ها را که مجله منتشر کننده دارای نمایه اسکوپوس باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

درواقع می‌توان گفت پایگاهی همچون اسکوپوس و اسکالر محلی برای نمایش رزومه و اعتبار علمی یک محقق و دانشمند می‌باشد. حال در ادامه به نحوه افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس و اسکالر می‌پردازیم.

راه های افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکالر

به‌منظور افزایش سایتیشن اسکالر و به‌مراتب Hindex خود در این پایگاه حتماً باید مقاله‌ای که اقدام به ارجاع به مقاله شما کرده است در یک مجله نمایه شده در پایگاه گوگل اسکالر نمایه شده باشد. بسیاری از محققین برای افزایش سایتیشن اسکالر خود منتظر می‌مانند تا سایرین به مقالاتشان ارجاع دهند، در صورتی که روش های دیگری نیز برای افزایش سایتیشن و H ایندکس وجود دارد.

یکی از راه های افزایش سایتیشن که امروزه متداول شده است برون سپاری مقوله سایتیشن می‌باشد. برخی مؤسسات همچون آکادمی ابن‌سینا که آمار بالایی در چاپ مقاله دارند می‌توانند به راحتی به افزایش سایتیشن و H ایندکس شما کمک کنند. همچنین می‌توانید با استفاده از مقالات خود نیز سایتیشن خود را افزایش دهید. در صورتی که موضوعات تحقیقاتی شما مرتبط به یکدیگر باشند، می‌توانید در مقالات آماده چاپ خود به مقالات قبلی خود ارجاع دهید. البته لازم به ذکر است، سعی کنید بیش از 1 الی2 مورد در هر مقاله نباشد.

افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس

افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس نیز همانند اسکالر می‌باشد، با این تفاوت که افزایش سایتیشن در پایگاه اسکوپوس قدری زمان‌بر و دشوارتر می‌باشد. چراکه تعداد مقالاتی که نمایه اسکالر را دارند بسیار بیشتر از تعداد مجلات ایندکس شده در اسکوپوس می‌باشد. برای آنکه سایتیشن اسکوپوس داشته باشید حتماً باید مقاله حاوی ارجاع به کار شما در مجله نمایه شده در اسکوپوس چاپ شود. همچنین داوری و مدت زمان آن نیز یکی دیگر از دلایل دشواری و زمان‌بر بودن افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس می‌باشد.

Description: C:\Users\dayan\Desktop\1.jpg

حال از خود سؤال می‌پرسید افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس و اسکالر چه حسنی دارد و کاربرد آن چیست؟

در جواب باید گفت که بسیاری از محققین و اساتید جهان رزومه افراد درخواست کننده برای همکاری را از طریق لینک اکانت و آی‌دی آن‌ها در پایگاه اسکوپوس و اسکالر بررسی می‌کنند. بنابراین برای برقراری ارتباط با این افراد نیاز به افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) خود دارید.

همچنین کشوری همچون آمریکا مبنای اعطای سیتی‌زنی(شهروندی) به افراد علمی را منوط به افزایش سایتیشن در دوران تحصیل در این کشور قرار داده است. پس بهتر است برای بالا بردن شانس شهروند آمریکایی شدن بهتر است همین حالا اقدام به افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) خود کنید.

در داخل ایران نیز بیشتر دانشگاه‌ها مبنای ارتقاء سطح علمی اساتید خود را درگرو افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس آن‌ها قرار داده است که این خود چالشی جدی برای اساتید دانشگاهی می‌باشد.

حال نوبت به پاسخ سؤال مطرح شده می‌گردد. جواب سؤال 5 می‌باشد. H ایندکس آن فرد 5 است. توجه داشته باشید، درست است که برخی از مقالات وی 6 و حتی 11 بار سایت خوره است با اینحال با توجه به فرمول محاسبه H ایندکس، 5 عدد از مقالات وی 5 بار سایت خورده است و اگر بخواهد H ایندکس خورد را به 6 افزایش دهد، باید 2 مقاله‌ای که 5 بار سایت خورده‌اند هرکدام به 6 برسند که در این صورت H ایندکس آن‌ها 6 می‌شود.

به طور کلی برای افزایش سایتیشن و H ایندکس (H-index) در اسکوپوس و اسکالر می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

1. انتشار مقالات تحقیقاتی با کیفیت و منابع معتبر که در مجلات علمی معتبر منتشر شوند.

2. حضور فعال در کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی به منظور ارتقاء دانش و ارتباط با همکاران حوزه تخصصی.

3. ارجاع و اشتراک‌گذاری مقالات و نشریات دیگر مرتبط با حوزه تخصصی خود.

4. شرکت در پروژه‌ها و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر.

5. استفاده از ابزارها و منابع آنلاین برای افزایش شناخت از پژوهش‌ها و مقالات مربوط به حوزه تحصیلی.

6. مراقبت از نگارش مقالات و استفاده از اراعه نظربکن شما funnel publication method.

7. ارائه پروژه ها و نوآری بعدی متناسب مع اندازه و بچگی موجود در پپژههای قدیمی توسط شما.

8. ایجاد و توسعه شبکه‌های اجتماعی و حرفه‌ای به منظور افزایش تبادل اطلاعات و همکاری با افراد و گروه‌های دیگر در حوزه تخصصی.

9. اجرای همکاری های چند جانبه با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های دیگر برای افزایش نفوذ و ارتقاء همکاری‌های پژوهشی.

10. انجام مشترک خرید, فروش, یا هر تبادل سرمایه گذاریی, دکورد و یا حتی افزون کردن تجربه خریدای درصد با پیامک‌ها, وبلاگ و درجه کتالوگ ها به همرکه به مشتریان لطف کنید.

در نهایت لازم به ذکر است که آکادمی ابن‌سینا با بیش از 10 سال سابقه درزمینهٔ چاپ مقاله و افزایش H ایندکس و سایتیشن می‌تواند شما را درزمینهٔ افزایش سایتیشن و H ایندکس (Hindex) اسکوپوس و اسکالر تان یاری نماید. جهت ثبت سفارش به بخش ثبت سفارش مراجعه نمایید.
 

۱۳۹۹/۰۱/۲۲
|
سینا
اکسپت و
مقالات مرتبط
معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

پایگاه علمی اسکوپوس برای علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۱۰
|
سینا
نحوه نوشتن مقاله ادبی

نحوه نوشتن مقاله ادبی

نوشتن مقاله ادبی نکات خاص خود را دارد. در این بخش از آموزش نوشتن [...]

۱۴۰۲/۱۲/۲۴
|
سینا
نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

چگونه اعتبار یک مقاله سنجیده می شود؟ و افیلیشن چیست؟ دو موضوع مورد بحث در این بخش می باشد. خواننده در انتها [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب