انجام پایان نامه کامپیوتر - نمونه فصل نتیجه گیری پایان نامه ارشد

انجام پایان نامه کامپیوتر - نمونه فصل نتیجه گیری پایان نامه ارشد

نتیجه گیری

سیستم تصمیم همیار هوشمندی که ساختار آن در فصل قبل شرح داده شد، با استفاده از زبان برنامه نویسی C# در محیط Visual Studio.NET 2008 پیاده سازی شده است. در این نرم افزار (که به صورت همزمان با اجرای بازی، اجرا می گردد و تصاویری از اجرای آن در شکل 6-1 نشان داده شده) پس از ایجاد بازیکن، تمامی انتخاب های ممکن برای پیشبرد بازی با توجه به مقادیر منابع، در اختیار وی قرار داده می شود. به عنوان مثال در شروع بازی تمامی حالات ممکن برای ساخت بناهایی که در این مرحله از بازی و با توجه به منابع موجود، امکان پذیر است و نیز تمامی حالات ممکن برای بهبود این بناها و آموزش نیروهای انسانی مربوط به هر یک از آنها، به بازیکن ارائه می شود. با انتخاب هر یک از این راه حل ها توسط بازیکن و بروز رسانی منابع (که هر دقیقه یکبار انجام می پذیرد)، حال تمام راه حل های ممکن برای ادامه بازی از این مرحله، به بازیکن نشان داده می شود. همچنین این نرم افزار، با دریافت اطلاعاتی در رابطه با وضعیت کلی بازیکن،  وی را در مورادی از قبیل چگونگی توسعه ی مرزهای قلمرو، چگونگی جمع آوری منابع جهت رفتن به مراحل بعدی بازی، چگونگی مبارزه با سایر بازیکنان و...، راهنمایی می کند.  
از آنجا که این سیستم نمونه ایی از یک گونه  (منحصر به فرد) است و بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این کار، تاکنون سیستمی مشابه با آن طراحی نشده، که بتوان این دو را با یکدیگر مقایسه نمود، لذا به منظور ارزیابی این سیستم، در ابتدا نتایجی که یک بازیکن با استفاده از راهنمایی های این نرم افزار به عنوان یک دستیار هوشمند در حین بازی، به دست آورده، با نتایج سایر بازیکنان مقایسه، و در جداول و نمودارهایی که در ادامه می آید، نشان داده شده است.
همچنین نتایجی که یک بازیکن با استفاده از این نرم افزار بدست آورده، با نتایج بازیکنی که در حین اجرای بازی از سیستم دیگری کمک گرفته، نیز مقایسه شده است. 
سیستم دوم نیز یک سیستم تصمیم همیار هوشمند است که در هنگام وقوع ناسازگاری از یک توزیع یکنواخت برای انتخاب قوانین جهت اجرا استفاده می نماید. در این استراتژی احتمال انتخاب هر قانون از مجموعه ی قوانین ناسازگار با یکدیگر برابر می باشد. هدف این سیستم تصمیم همیار هوشمند، همانند سیستم اول یاری رساندن به بازیکن در بازی Age of Empires III می باشد.

سخن پایانی

در انجام پایان نامه کامپیوتر حاضر سعی شد که با استفاده از ایده ی تنوع نقطه نظرات برای رفع ناسازگاری در طی روند استنتاج، سیستمی به عنوان یک دستیار هوشمند برای یک بازی استراتژیک بلادرنگ، طراحی و پیاده سازی گردد. اعمال این ایده در چنین سیستمی، این امکان را برای تصمیم گیرنده فراهم می سازد که با دید وسیع تری نسبت به شرایط محیط، و آگاهی از نتایج هر یک از انتخاب های ممکن، تصمیم گیری کند .
اما بطور کلی در استفاده از این ایده برای رفع ناسازگاری در یک سیستم هوشمند، ضروری است به عاملی که منجر به توقف پیشروی درخت استنتاج، در هر یک از خطوط مجزای متناظر با قوانین ناسازگار، می گردد، توجه کافی نمود. در واقع این عامل باید به گونه ایی انتخاب گردد که در رابطه ی متوازن دوطرفه ی  میان مدت زمان لازم برای بدست آوردن پاسخ نهایی، و تعداد مراحل موجود در پیشبرد استنتاج در خطوط مجزا، تعادل را برقرار کند. 
همچنین در این بررسی، مسائل چالش برانگیزی که توجه به بازی های استراتژیک بلادرنگ و ارائه ی سیستم-هایی مرتبط با این نوع از بازی ها، پیش روی محققان هوش مصنوعی قرار می دهد، شرح داده شد. از آنجا که اغلب این مسائل، دارای برنامه هایی کاربردی در خارج از حوزه ی بازی نیز می باشند، تحقیق در زمینه ی بازی-های RTS می تواند پیش زمینه ایی را برای تحقیقات در محیط های پویای دیگری که در آنها کاربر باید به اخذ تصمیم های بلادرنگ در حضور محدودیت های زمانی و مکانی بپردازد، فراهم سازد. در حقیقت این نوع از بازی ها، ابزارهای تست ایده آلی برای محققان هوش مصنوعی بلادرنگ به حساب می آیند.
از جمله کارهایی که در آینده بر روی سیستم پیشنهادی در این پژوهش، می توان انجام داد، کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت سایر بازیکنان و تحلیل این اطلاعات و افزودن آن به سیستم در جهت افزایش دانش خاص  سیستم از مسئله می باشد. علاوه بر این، با سازمان دهی مناسب این اطلاعات، می توان زیرسیستمی را به منظور پیش بینی تصمیمات و تاکتیک های سایر بازیکنان طراحی و به سیستم اضافه نمود. 
همچنین می توان با مشاهده و ثبت نرخ افزایش منابع مختلف در حین بازی، تخمینی از این نرخ محاسبه و به دانش سیستم اضافه نمود، تا سیستم بتواند بروزرسانی مقادیر منابع را به صورت خودکار انجام دهد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه کامپیوتر با ما در ارتباط باشید.

۱۳۹۹/۱۲/۱۳
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب