نحوه نوشتن پایان نامه عمران - خاک و پی | نمونه فصل پنجم پایان نامه

نحوه نوشتن پایان نامه عمران - خاک و پی | نمونه فصل پنجم پایان نامه

5-1- مقدمه

نحوه نوشتن پایان نامه عمران - خاک و پی حاضر بدین صورت بود که پس از مدل سازی، تحلیل و آنالیز و مقایسه تمامی خروجی ها در هر دو روش عددی و تعادل حدی به یک سری جمع بندی از این نتایج تحقیقی دست یافتیم که در این فصل به اختصار و به تفکیک آن ها را بیان می کنیم.
 در انتها نیز پیشنهاداتی برای محقّقین آتی در جهت تکمیل هرچه بهتر این مطالعه و دانش ژئوتکنیک ارائه نموده ام، به امید آنکه با انجام پایان نامه عمران ژئوتکنیک حاضر توانسته باشم گامی هر چند بسیار کوچک در خدمت به سرزمین پدریم برداشته باشم. 

5-2-  نتایج حاصل از مطالعات 

انجام پایان نامه عمران ژئوتکنیک حاضر نتایجی را به ارمغان آورد که در ادامه می توانید مطالعه نمایید.

1- با فزونی یافتن چسبندگی  و زاویه اصطکاک داخلی در خاک  ضریب اطمینان حالات خشک و تحت تراوش در اکثر موارد ا فزایش می یابد.
2- در روش عددی  در رس با چسبندگی مختلف با زاویه پای شیب 30 درجه منحنی ضریب اطمینان حالت تحت تراوش منطبق یا پایین تر ازخط ضریب اطمینان حالت خشک می باشد اما در زاویه پای شیب 60 درجه در مواقعی منطبق بر خط ضریب اطمینان حالت خشک و گاهی اوقات هم در زیر و مواردی هم کولپس مشاهده می شود ، در صورتیکه در روش تعادل حدی در اکثر مواقع در بالای خط ضریب اطمینان حالت خشک و گاهی اوقات هم در زیر این خط قرار دارد ، در حالیکه در زاویه پای شیب 60 درجه  همواره در بالای این  خط قرار دارد.
3- در روش عددی  در رس با زاویه پای شیب 60 درجه با چسبندگی مختلف ضریب اطمینان حالت تحت تراوش گاهی در بالا و مواردی هم در زیر خط ضریب اطمینان حالت خشک قرار دارد  و حتی در چسبندگی پایین در حالات تحت تراوش و خشک  دچار کولپس می شود اما در روش تعادل حدی دارای عدد و همواره در بالای این خط ضریب اطمینان حالت خشک قرار دارد.
4- در روش عددی  رس با هر سه نوع  چسبندگی در زاویه پای شیب30 درجه ضریب اطمینان در حالات خشک و تحت تراوش دچار کولپس نمی شود در حالیکه در  ماسه با زوایای اصطکاک داخلی 25و 30 درجه ضریب اطمینان در حالات خشک و تحت تراوش دچار کولپس می شود ، رس با چسبندگی 150کیلوپاسگال در زاویه پای شیب30 درجه به مانند ماسه با زاویه اصطکاک داخلی35 درجه شکل ضریب اطمینان حالت تحت تراوش در زیر خط ضریب اطمینان حالت خشک قرار دارد. 
5- در روش تعادل حدی در رس هایی با چسبندگی های مختلف با زاویه پای شیب 30 درجه ضرایب اطمینان چه در حالات خشک و تحت تراوش عدد بالاتر از 1 می باشد در حالی است که در ماسه ها در زاویه پای شیب 30 درجه با زوایای اصطکاک داخلی مختلف پایین تر  از عدد 1 می باشد اما در روش عددی در ماسه در زاویه اصطکاک داخلی 35 درجه چه در حالات خشک و تحت تراوش عدد بالاتر از 1 می باشد و در سایر ماسه ها دچار کولپس می شود.
6- در روش عددی ماسه با زوایای اصطکاک داخلی مختلف با زاویه پای شیب 60 درجه دچار کولپس می شود ، در روش تعادل حدی در رس هایی با چسبندگی های مختلف در زاویه پای شیب 30 درجه  ضریب اطمینان حالت تحت تراوش گاهی بالای خط ضریب اطمینان حالت خشک و در مواردی هم زیر این خط و در رس با زاویه پای شیب 60 درجه با هر سه چسبندگی منحنی ضریب اطمینان حالت تحت تراوش در بالای  خط ضریب اطمینان حالت خشک  قرار دارد ولی در ماسه ها در زاویه پای شیب 30 درجه زوایای اصطکاک داخلی با مختلف منحنی های ضریب اطمینان حالت تحت تراوش در زیر خط های ضریب اطمینان حالت خشک قرار دارد و با افزایش زاویه اصطکاک داخلی فاصله این دو از هم بیشتر می شود در صورتیکه در ماسه ها با زاویه پای شیب60 درجه با زوایای اصطکاک داخلی مختلف منحنی های ضریب اطمینان حالت تحت تراوش گاهی در زیر خط های ضریب اطمینان حالت خشک و در مواردی هم در بالای این خط  قرار دارد.
7- در رس با زاویه پای شیب 60 درجه با چسبندگی 100 کیلوپاسگال بیشترین فاصله بین خط ضریب اطمینان حالت خشک با منحنی ضریب اطمینان حالت تحت تراوش را دارد و سپس در رس با چسبندگی 50 کیلوپاسگال این فاصله کمتر می شود و درنهایت در رس با چسبندگی 150کیلوپاسگال این دو مماس می گردد اما در ماسه با زوایای اصطکاک داخلی مختلف این روند مشاهده نمی شود.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه  نحوه نوشتن پایان نامه عمران - خاک و پی (ژئوتکنیک) با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۱/۱۸
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب