انجام پروژه پایان نامه ارشد مدیریت | نمونه نتیجه گیری

انجام پروژه پایان نامه ارشد مدیریت | نمونه نتیجه گیری

5-1) مقدمه 

این فصل با ارائه خلاصه‌اي کوتاه از مطالب سه فصل اول و یافته‌هاي پژوهش حاصل از انجام پروژه پایان نامه ارشد مدیریت حاضر شروع شده است، در ادامه نتایج ارزیابی و تشریح شده است، سپس محدودیت‌هاي احتمالی در تعمیم نتایج پژوهش و پیشنهادهايي عملی براي کاربرد یافته‌ها و نیز پیشنهادهايي براي انجام پروژه پایان نامه ارشد مدیریت بعدي ارائه شده است.

5-2) خلاصه پژوهش

تحقیق و توسعه (R&D) هر گونه فعالیت منسجم و خلاق در جهت افزایش سطح دانش مربوط به انسان، فرهنگ، جامعه و استفاده از این دانش برای کاربردهای جدید است. نقش اساسی تحقیق و توسعه تا حدی است که از آن به عنوان یک متغیر مهم در اقتصاد نام برده می شود. اصولا بحث هزینه های تحقیق و توسعه زمانی مطرح می شود که شرکت تحقیقات کاربردی یا بنیادی به منظور ارائه محصول جدید یا بهبود محصول حاضر به کار می برد تا موقعیت رقابتی خود را در بازار تقویت کند و هر گونه منافع ناشی از این فعالیت ها را در آینده دریافت کند. ولی در بیشتر موارد عدم اطمینان زیادی در مورد منافع آتی وجود دارد. آیا محصول جدید یا بهبود یافته رقیب موثری در بازار خواهد بود؟ آیا در نتیجه فعالیت تحقیق و توسعه سود موسسه افزایش خواهد یافت؟ طی چه مدت از زمان افزایش در سود مشاهده خواهد شد؟ (فولادی، 1385). مخارج  تحقیق و توسعه می تواند در اجرای استراتژی های رقابتی که باعث بهتر شدن عملکرد عملیاتی و قیمت سهام می شود، موثر باشد. سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه می تواند با افزایش بازار فروش شرکت، ایجاد و یا افزایش قدرت انحصاری و همچنین کاهش ریسک شرکت، سودآوری و وضعیت عملکرد عملیاتی شرکت را مطلوب تر کند (نگوین و همکاران، 2010).
نحوه برخورد با فعالیت های تحقیق و توسعه یکی از معضلات حسابداران در دو دهه گذشته بوده است. (دهقانی، 1386).بنابراین نحوه عمل حسابداری و افشای هزینه های مربوط به فعالیت های تحقیق و توسعه برای استفاده کنندگان از صورت های مالی اهمیت دارد. مسائلی که در رابطه با نحوه عمل حسابداری این هزینه ها مطرح بوده اغلب ناظر بر شناخت هزینه، عوامل آن و بالاخره نحوه استهلاک این هزینه ها با فرض انتظار منافع در دوره های آتی از این هزینه ها بوده است. نظریه های قدیمی بیشتر روی انتقال منافع حاصل از هزینه های تحقیق و توسعه به دوره های آتی تاکید داشتند ولی نظریه های جدید با تکیه بر آمار و اطلاعات، مسئله منافع حاصل از این هزینه ها را با دید موشکافانه تری مورد بررسی قرار داده و اظهار می دارند که به نحوی اطمینان بخش نمی توان لزوم انتفاع آتی از این هزینه ها را تایید کرد و همواره تردید بر صحت چنین مفروضاتی وجود خواهد داشت. در واقع محققین به دنبال بررسی این هستند که در صورت وجود داشتن منافع آتی ناشی از هزینه های تحقیق و توسعه این منافع به چه شکلی در شرکت نمود پیدا خواهد کرد. از این رو آنها به بررسی تاثیر احتمالی این هزینه ها بر کارآیی، عملکرد عملیاتی، سود، بازده و ارزش بازار شرکت پرداخته اند.
ارزش بازار سهام شرکت ارزش خاص دارایی های آن را منعکس می کند. وقتی بیشتر دارایی ها فیزیکی هستند، مانند تجهیزات و اثاثه، ارتباط بین ارزش دارایی و قیمت سهام نسبتا مشهود است. با این وجود در اقتصاد های مدرن بخش اعظمی از ارزش شرکت ممکن است دارایی های نامشهود آن را منعکس کند. در قوانین حسابداری اکثر کشورها برخی از انواع دارایی های نامشهود در صورت های مالی گزارش 
نمی شوند. بنابراین وقتی یک شرکت مقدار زیادی از این دارایی های نامشهود داشته باشد که در صورت های مالی آن منعکس نشده است عموما ارزش گذاری حقوق صاحبان سهام مشکل می شود (نگوین و همکاران، 2010). یک نوع از دارایی های نامشهود فعالیت های تحقیق و توسعه تجاری می باشد. که اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال این استنباط وجو دارد که مشکل ارزیابی دارایی های نامشهود مانند مخارج تحقیق و توسعه می تواند سرمایه گذاران را وادار به دست کم گرفتن مزایای سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه کند و در نتیجه شرکت ها کمتر از این سرمایه گذاری ها استقبال کنند. علاقه به استفاده از تغییرات تکنولوژی همه جانبه اخیر و رشد خیره کننده علم و دانش صنعتی از نمونه های فعالیت های تحقیق و توسعه می باشد. افزایش تمایل به تکنولوژی های پیشرفته این سوال را ایجاد می کند که آیا ارزش بازار سهام شرکت چنین سرمایه گذاری های نامشهودشان در زمینه تحقیق و توسعه را منعکس می کند(نگوین و همکاران، 2010).

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پروژه پایان نامه ارشد مدیریت با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۱/۲۲
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب