انجام پایان نامه گردشگری و توریسم

انجام پایان نامه گردشگری و توریسم

نتيجه‌گيري 

امروز وقتي صحبت از صنعت مي‌شود در اذهان عمومي‌بحث فن و تکنولوژي به افکار خطور مي‌کند و هنگامي‌که بحث بر سر درآمد مي‌باشد مي‌بينيم که بيشتر منابع درآمدي در ارتباط با فن و تکنولوژي و دنياي فن‌آوري است. در کنار اين صنايع، صنعت نوپايي پا به عرصه نهاده که فن و تکنولوژي در آن فقط ابزار مي‌باشد، همان‌ طور که در صنعتي نو ظهور ديگر به نام فوتبال تکنيک حرف اول را مي‌زند در اين صنعت نو ظهور (صنعت توريسم ) جاذبه‌ها حرف براي گفتن دارند، صنعت توريسم صنعتي است بدون دود و مواد آلاينده که به عنوان يک عامل عمده اقتصادي درآمدزا در سال‌هاي اخير مورد توجه فراوان قرار گرفته به طوري که كشورهايي كه فاقد اين صنعت بوده‌اند براي خود جاذبه فراهم کرده‌اند و در جلب و جذب توريسم از هيچ کوششي دريغ نمي‌کنند. اين صنعت دانش جغرافياي جهانگردي را درچهارچوب جغرافياي انساني- اجتماعي و طبيعي مورد بررسي قرار مي‌دهد، محيط‌هاي طبيعي و انساني و جاذبه‌هاي تفريحي و سياحتي آن از جمله عواملي هستند که مورد ارزيابي قرار گرفته و هر يک به طور نسبي نقش خود را در توسعه و رونق اين صنعت ايفا مي‌نمايد.
کشور ايران با دارا بودن جاذبه‌هاي متنوع و منحصر به فرد و شرايط آب و هوايي چهارگانه (چهار فصل) و متنوع در تمامي‌فصول مي‌تواند در راستاي توسعه اين صنعت گام‌هاي استوار برداشته و بهره‌هاي فراوان ببرد.
شهرستان شوش با بر خورداري از جاذبه‌هاي فرهنگي،تاريخي،طبيعي وديگر جاذبه‌هاي گردشگري مي‌تواند نقش موثرتري در سطح استان و کشور در اين زمينه ايفا نماييد وجود آثار تاريخي متعدد از جمله مجموعه تپه‌هاي باستاني شوش،آکروپل،شهر شاهي،کاخ آپادانا،ومعبد يا زيگورات چغازنبيل،بقعه دانيال نبي (ع) آرامگاه دعبل خزايي،يادمان‌هاي دفاع مقدس وموزه‌هاي شوش وهفت تپه که آثار تاريخي متعدد را در خودجاي داده اند مي‌توانند در جذب گردشگران داخلي و خارجي متوانند نقش مهمي‌داشته باشند بنا براين با توجه به توان بالاي شهرستان شوش در زمينه گردشگري ضرورت تدوين و طراحي يک برنامه ريزي مناسب احساس مي‌شود‌. در انجام پایان نامه گردشگری و توریسم حاضر تلاش دارسم ضمن معرفي  جاذبه‌هاي گردشگري اين شهرستان موانع توسعه گردشگري در اين شهرستان را برسي نمایم ودر پايان راهکارهاي مناسب براي توسعه گردشگري با تاکيد بر توسعه پايدار ارائه دهیم.       
همچنين زمينه هاي جذب درآمد و اشتغال زايي نيز براي ساکنان اين شهرستان بيش از پيش مهيا خواهد شد و از اين طريق اوضاع اقتصادي و فرهنگي منطقه بهبود خواهد يافت. چرا که توسعه گردشگري مي تواند مناطق داراي استعداد و قابليت را از انزواي جغرافيايي و اقتصادي خارج نمايد و تحريک چشم گيري در بنيان هاي اقتصاي منطقه به وجود آورد. شايان ذکر است که توسعه فعاليت گردشگري تنها به دستاوردهاي اقتصادي محدود نمي شود، بلکه پيامدهاي اجتماعي و فرهنگي آن نيز حائز اهميت است.
بنابراين با توجه به داشتن توان هاي بالقوه و بالفعل گرشگري در منطقه و از سويي سياست ها و حمايت هاي دولت در امر توسعه و گسترش شکوفايي مناطق با توجه به شناسايي توان ها و ظرفيت هاي بومي‌و محلي آنها، برنامه ريزي و مديريت صحيح فضاهاي گرشگري شهرستان شوش از جمله فرصت هاي مناسبي است که بايد غنيمت شمرده شود و با توجه به استعدادهاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي و غيره اقدام به برنامه ريزي و تهيه طرح هاي توسعه گردشگري منطقه نمود تا ضمن معرفي شايسته قابليت هاي مختلف منطقه از لحاظ کشاورزي، صنعت، خدمات و غيره، صنعت گردشگري منطقه را نيز به شکوفايي رسانده و زمينه هاي ارائه خدمات بهتر به گردشگران منطقه اي، کشوري و حتي خارجي را بيش از پيش تأمين نمود.

جهت دانلود فایل کمکی انجام پایان نامه گردشگری و توریسم کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام پایان نامه گردشگری و توریسم با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۶/۲۴
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برق سیستم

در راستای آموزش انجام پایان نامه برق سیستم در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۲
|
سینا
نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

نکات مهم در تحلیل آماری داده ها در انجام پایان نامه

انجام تحلیل آماری فصل چهارم پایان نامه بسیار حساس و زمان بر می باشد. با اینحال&nb [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب