انجام پایان نامه ارشد صنایع - نمونه فصل 5

انجام پایان نامه ارشد صنایع - نمونه فصل 5

نتیجه حاصل از انجام پایان نامه ارشد صنایع حاضر

در انجام پایان نامه ارشد صنایع حاضر با توجه به موضوع مطرح شده و سابقه تحقیقاتی که در این زمینه وجود داشته است تلاش شده است تا با کمک مدل ریاضی ارائه شده و سپس استفاده از الگوریتم های فرا ابتکاری خلاء تحقیقاتی موجود در ادبیات موضوع را تا حدی که در توان بوده است پر نموده و راه را برای انجام پایان نامه ارشد صنایع آتی هموارتر نماییم.
آنچه در پایان انجام پایان نامه ارشد صنایع حاضر مشخص شد و می توان از آن به عنوان ننتیجه کلی این پژوهش نام برد این است که بکارگیری شرط انقطاع و استفاده از اهداف Cmax و Lmax بطور همزمان این واقعیت رو بوجود می آورد که شرط انقطاه باهع بزرگ شده میزان تابع هدف شده و مساله در حالت کلی برای رسیدن و یا نزدیکی به جواب بهینه از شرط انقطاع استفاده نخواهد کرد.
البته ممکن است حالات خاصی از مساله بوجود آید که مدل مجبور به ایجاد حالت انقطاع شود تا از رشد بیشتر تابع هدف جلوگیری نماید.
در این مساله از اهداف مطرح شده در فصل سوم بهره برده شد اما این تنعطاف در مدل و الگوریتم های مساله وجود دارد که این اهداف را با اهداف حدیدتری جایگزین نموده و بدون صرف زمان و کار زیاد جواب های جدید و متناسب مساله جدید را بدست آورد.

پيشنهادات

ایده های بسیاری را می توان در پیشبرد انجام پایان نامه ارشد صنایع حاضر بکار برد که نگارنده هم اکنون و به محض پایان انجام پایان نامه صنایع حاضر بدنبال بررسی آنها خواهد بود. یکی از مهمترین این ایده ها، چند دوره ای بودن تقاضای این مسئله است؛ به این مفهوم که می توان تقاضای یک دوره را در یک زمان پاسخ نداد و به عنوان سفارش عقب افتاده با آن برخورد نمود و نیز باید به کل تقاضا در افق زمانی مشخصی پاسخ داد. گرچه ممکن است در ابتدا به نظر آید که این چند دوره می توانند از هم مستقل حل شوند و می توان با حل چندباره یک مرحله به جواب بهینه رسید، اما به علت وابستگی تقاضای مناطق مختلف و نیز متفاوت انگاشتن زمان ها و مسیرهای تولید قطعات مختلف، مسئله را وارد شرط حل همزمان دوره ها نمود. این امر سبب می شود تا تولید هزممان و نیز مسیریابی و نگهداری موجودی مشخص شده، دارای ابعاد مختلفی باشند و سبب تغییر در کلیه جایشگت های توالی محصول و قطعه شوند. از دیگر موارد مهم می توان به بررسی شرط محدودیت ظرفیت انبارش بین مرحله ای پرداخت. همچنین می توان چندین ماشین مختلف در یک مرحله و با توان های عملیاتی- پردازشی متفاوت دخیل نمود؛ این عمل سبب تبدیل مسئله به یک زنجیره تامین کامل چند سطحی می شود. امکان بررسی برون سپاری به تولیدکنندگان دیگر نیز جزو مسائل پراهمیت در هنگام کمبود ظرفیت خواهد بود. همچنین امکان بررسی تقش تولید در یک زنجیره تامین واقعی نیز از دیگر مسائل مهم است. بررسی ابعاد مهمی چون غیرقطعی بودن شرایط نیز می تواند بسیار به واقعی شدن کمک نماید؛ به خصوص در هنگام کمبود داده، استفاده از روشهای آماری بهینه سازی پایدار  مانند نمونه-برد اری  می تواند بسیار مورد کاربرد قرار گیرد که البته نیاز به بحث جدی دارد. بررسی این مسئله در محیط های دیگر و نیز تمایز گذاری بین مشتریان (چند مشتری بودن با ویژگی های متمایز هر مشتری) نیز می تواند در این زمره قرار گیرند.
همچنین در صورت دسترس پذیری به نرم افزارهای حل برنامه ریزی غیرخطی نیز می توان از نرم افزارهای دیگر بهره برد و حل را به شیوه ای ساخت که در بین تمامی روش ها بهترین باشد.

خلاصه فصل

در فصل پنجم نتیجه گیری کلی از کارهای صورت گرفته در انجام پایان نامه ارشد صنایع حاضر ارائه و در ادامه آن نیز پیشنهادات لازم برای گسترش و ادامه انجام پایان نامه ارشد حاضر به تفصیل بیان شده است تا سایر پژوهشگران که ازین کار پژوهشی بهری می گیرند استفاده لازم را از آن برده باشند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با نحوه انجام پایان نامه ارشد صنایع با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۷/۲۴
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
How to write my master thesis?

How to write my master thesis?

Writing a master's thesis needs a special ability that many graduate students don't have, and this [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۸
|
سینا
اصول نگارش مقاله

اصول نگارش مقاله

راهنمای نگارش مقاله در این بخش ارائه شده است و علاقه مندان به حوضه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۷
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب