انجام پایان نامه ارشد و دکتری تحقیق و توسعه - نمونه نتایج رساله

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تحقیق و توسعه - نمونه نتایج رساله

نتيجه:

موارد زیر در انجام پایان نامه حاضر به دست آمده است.

1.    جوینت ونچر از پرکاربردترین اصطلاحات در حقوق تجارت بین الملل است که امروزه تقریباً در تمام زبانهای دنیا وارد شده و با معانی متنوع و مختلف مورد استفاده قرار می گیرد 
2.    جوينت ونچر درمعنای عام خود هرگونه همکاری تجاری به منظور شروع يک فعاليت تجاری را شامل می شود. جوينت ونچر در معنای محدودتر خود تنها به نوعی از همکاری تجاری اطلاق می شود که طی آن طرفين مديريت فعاليت خاصی را به نحو مشترک به عهده می گيرند و در سود و زيان حاصله شريک می شوند. عناصر اين تعريف، رابطه قراردادی، فعاليت مشخص، کنترل مشترک، شراکت در نفع و ضرر، قالب حقوقی مي باشد.
3.    بر خلاف شركت كه وجود مال مشاع ستون اصلي آن را تشكيل مي دهد در جوينت ونچرها الزاماً وجود مالكيت مشاع لازم نيست بلكه در بسياري موارد مانند كنسرسيوم هاي ساختماني كه به كار پيمانكاري مي پردازند (كه نوعي جوينت ونچر محسوب مي گردند) ممكن است بدون اينكه مشاركت در اموال مطرح باشد هر يك از طرفين قسمتي از كار را انجام دهد و در سود شريك شود و اين مي تواند از وجوه تمايز مشاركت مدني و جوينت ونچر باشد.
4.     در مضاربه حتماً بايد آورده يكي از طرفين مال و آن هم به صورت وجه نقد باشد و آورده ديگر كار و عمل او. اين در حالي است كه چنين الزامي در مورد جوينت ونچرها وجود ندارد و چه بسا هر دو طرف كار خود را بعنوان آورده بياوند و يا هر دو مالي را بعنوان آورده بياورند. اما مهم ترين نكته اي كه جوينت ونچر را از مضاربه متماميز مي گرداند، اين واقعيت است كه در مضاربه يك طرف تنها مال خود را در اختيار ديگري قرار مي دهد و طرف ديگر با آن تجارت مي كند در حالي كه در جوينت ونچرها انجام فعاليت تجارتي به عهده هر دو طرف است و هر دو طرف در مديريت فعاليت، دخالت مي كند و اين دخالت دو جانبه همانطور كه قبلاً گفتيم از ويژگيهاي خاص جوينت ونچر است.
5.    بايد توجه نمود جوينت ونچر چيزي فراتر از يك شركت تجاري صرف است. چه بسا طرفين جوينت ونچر بخواهند با تشكيل يك (يا چند) شركت تجاري فعاليت مورد نظر خود را انجام دهند اما در اين صورت نيز شركت تجارتي تنها ابزاري است در دست طرفين براي تحقق اهداف جوينت ونچر.
6.    اصطلاح جوينت ونچر ابتدا در حقوق اسکاتلند به کار گرفته شده است. در حقوق سنتی اسکاتلند اصطلاح جوينت ونچر عبارت است از «يک مشارکت محدود که به يک معامله خاص يا يک سفر يا فعاليت تجاری مشخص اختصاص يافته و در آن شرکاء اعم از اينکه افراد معلوم يا نامعلوم باشند، از يک موسسه مستقل استفاده نمی‌نمايند و فعاليت را تحت اسم خاصی انجام نمی دهند و مسئوليتی ورای محدوده فعاليت خود ايجاد نمی نمايند.» 
7.    در انگلستان هيچ شکل حقوقی خاصی برای تشکيل جوينت ونچرها در نظر گرفته نشده است؛ البته چين از معدود کشورهايی است که در حقوق خود مقررات ويژه ای برای جوينت ونچرها وضع نموده است.  
8.    درحقوق ايران تشكيل جوينت ونچر ممكن است در هر دو قالب يعني جوينت ونچرهاي قراردادي و جوينت ونچرهاي شركتي صورت گيرد.
9.    در حقوق ايران اشكال مختلف شركتهاي تجارتي كه در قانون تجارت به رسميت شناخته شده اند مهمترين قالبهاي حقوقي هستند كه مي توانند براي تشكيل جوينت ونچر مورد استفاده قرار گيرند كه عمده آنها عبارتند از شركت سهامي، شركت با مسئوليت محدود، شركتهاي تضامني و نسبي و مختلط.البته شركت تعاوني به دليل مقررات خاصي كه بر آن حاكم است در عمل نمي تواند براي تشكيل جوينت ونچرها مورد استفاده قرار گيرد. بعلاوه قالب مشاركت مدني كه اصولاً براساس يك عقد شركت شكل مي گيرد نيز از يك قالب شناخته شده ديگر در حقوق ايران است. علاوه بر اين امكان تشكيل جوينت ونچر براساس مقررات مورد توافق قراردادي نيز براساس ماده ده قانون مدني به رسميت شناخته شده است.
10.    شايد مهمترين موضوعي كه بايدمورد توافق طرفين قرار گرفته در يك قرارداد جوينت ونچر گنجانده شود اين باشد كه اساساً طرفين مايلند چه فعاليت مشتركي را با هم به عهده گيرند. موضوع فعاليت مشترك ممكن است تاسيس كارخانه واقدام به توليد كالا، فعاليتهاي بازرگاني از قبيل واردات و صادرات و بازاريابي، اكتشاف و استخراج معادن، فعاليت هاي پيمانكاري ... باشد. به هر حال لازم است در قرارداد دقيقاً مشخص شود طرفين مايلند چه فعاليتي را به عهده بگيرند.
11.    مي توان گفت مقررات مربوط به خاتمه فعاليت مشترك فني ترين قسمت يك قرارداد جوينت ونچر را تشكيل مي دهد و در طراحي و انعكاس آن بايد كمال دقت را به خرج داد. در واقع پيش بيني اينكه در چه شرايطي ممكن است به فعاليت پايان داده شود و نحوه پايان فعاليت و خاتمه قرارداد امري بسيار پيچيده است.
12.    موارد خاتمه فعاليت متنوع و گسترده است كه مهمترين آن عبارتند از: اتمام دوره، بن بست، خروج يك جانبه، خاتمه به سبب خاص
13.    برخي از مهمترين روشهاي خاتمه فعاليت جوينت ونچر عبارتند از: تعطيل كل فعاليت و انحلال و تصفيه شركت و تسويه حساب كامل طرفين؛‌ اختيار يكي از طرفين به فروش سهم خود به اشخاص ثالث يا به عبارت ديگر سقوط حق تقدم طرف مقابل؛ پيشنهاد «خريد يا فروش»، فروش اجباري سهام يك شريك به شريك ديگر با قيمت توافقي يا قيمت كارشناسي؛خريد اجباري سهام يك شريك توسط شريك ديگر براساس قيمت توافقي يا قيمت كارشناسي؛ اختيار يكي از طرفين به فروش كل شركت به شخص ثالث در صورتي كه طرف مقابل از خريد سهم وي با همان قيمت و شرايطي كه شخص ثالث پيشنهاد كرده امتناع كند؛ اختيار يكي از طرفين به فروش سهام خود به طرف ديگر به قيمتي بالاتر از قيمت كارشناسي يا خريد سهام طرف ديگر به قيمتي پائين تر از قيمت كارشناسي؛ فروش سهام يكي از طرفين به طرف ديگر كه قيمت بالاتري را براي خريد پيشنهاد كرده است.

جهت دانلود فایل کمکی انجام پایان نامه ارشد و دکتری تحقیق و توسعه کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام پایان نامه ارشد و دکتری تحقیق و توسعه با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۷/۲۷
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب