انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - آکادمی ابن سینا

مقدمه در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر:

   در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر در این فصل هر یک از یافته های حصل از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر از لحاظ هماهنگی با نتایج قبلی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در پایان نیز محدودیت ها و پیشنهادات پژوهشی برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده بهتر ارائه خواهد گردید. به طور خلاصه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر یک طرح نیمه آزمایشی است که به بررسی اثربخشی درمان رابطه ای مبتنی بر رویکرد چندوجهی لازاروس بر بهبود رابطه ی مادر-دختری می پردازد. در این پژوهش از دو گروه آزمودنی استفاده شد. برای تشکیل گروهها با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای، و نمراتی که آزمودنی ها از پرسشنامه رابطه ی مادر-فرزندی فاین، مورلند و شوبل به دست آوردند 30 نفر از آنها را در دو گروه آزمایش و کنترل جای دادیم. هر دو گروه در یک زمان قبل از اجرای متغیر مستقل مورد اندازه گیری قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر پرسشنامه ی رابطه ی ولی-فرزندی فرم مادر-فرزندی فاین، مورلند و شوبل استفاده شد. سپس متغیر مستقل (درمان رابطه ای مبتنی بر رویکرد چندوجهی لازاروس) برای گروه آزمایش اجرا شد ولی برای گروه گواه یا کنترل هیچ نوع آموزشی در نظر گرفته نشد، پس از پایان آموزش هر دو گروه در یک زمان مجددا مورد اندازه گیری قرار گرفتند. برای آزمون فرضیه از آزمون تی مستقل و تی وابسته استفاده شد.

تبیین یافته های حاصل از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر: 

  فرضیه: درمان رابطه ای مبتنی بر رویکرد چندوجهی لازاروس بر بهبود رابطه ی مادر-دختر.
همانطور که جدول 4-4 نشان می دهد میانگین نمرات پس آزمون کیفیت رابطه ی مادر-دختر در گروه آزمایش و کنترل به ترتیب ، 104.00 و 88.9 می باشد. با توجه به نتایج آزمون تی مستقل جدول شماره 5-4 که0.05 >p بنابراین H صفر رد می شود و فرضیه ی ما تایید می شود. نتایج انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر نشان دهنده تفاوت معناداری بین دو گروه مورد پژوهش می باشد. یعنی نمرات کل دانش آموزان دختری که تحت آموزش قرار گرفته بودند نسبت به گروه کنترل از تفاوت معناداری برخوردار است. تفاوت دو گروه در پس آزمون واقعی است و بین میانگین های دو گروه تفاوت معنادار بوده است و این نشان می دهد که آموزش موثر بوده است.
    در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر که دو گروه کنترل و آزمایش داشتیم، و از آنها پیش آزمون وپس آزمون گرفتیم. و برای تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس اس استفاده کردیم. نتایج به این صورت بود:
    یک آزمون تی مستقل از دو گروه آزمایش و کنترل قبل از آموزش رویکرد لازاروس (متغیر مستقل) گرفتیم و اچ صفر تایید شد که نشان دهنده عدم تفاوت دو گروه آزمایش و کنترل قبل از اعمال تیمار (متغیر مستقل) است.
    یک آزمون تی مستقل از دو گروه آزمایش و کنترل بعد از آموزش نظریه لازاروس انجام دادیم که در آن اچ صفر رد شد و نشان داد که دو گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون تفاوت معنا داری با هم داشتند. که نشان می دهد آموزش نظریه لازاروس موثر بوده است و باعث تفاوت بین دو گروه آزمایش و کنترل شده است.
   یک آزمون تی وابسته انجام دادیم ، که نتایج نشان دادند گروه آزمایش در پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معناداری با هم داشتند. که نشان می دهد آموزش رویکرد لازاروس باعث تغییر در نتیجه پس آزمون شده است.

پیشنهادات جهت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده آتی:

  پیشنهادم به نهادهای آموزشی و پرورشی این است که برای بحران نوجوانی آموزش های موثر هم به نوجوانان و هم به خانواده ی آنان داده شود تا نوجوانان ما با آگاهی و سهولت بیشتری این مراحل را بگذرانند.
پیشنهادم به محققان بعدی این است که رابطه ی مادر-دختری را در درمانهای دیگر در انجام پایان نامه مشاوره خود نیز بررسی کنند و در نهایت با مقایسه ی این درمانها بهترین درمان را برای بهبود روابط مادر-دختری برگزینند.
پیشنهادات کاربردی: 
    به وسیله انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده در این زمینه ها می توان دامنه روش های کوتاه مدت درمانی را بر درمان همه ی بیماریهای روانی گسترش داد.

محدودیت ها در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر:

در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده حاضر دوری راه، و عدم دسترسی به منابع در شهرستانها محدودیت هایی را به وجود آورده بود.

در صورت نیاز به آموزش در زمینه نحوه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۸/۰۵
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه انتقال تکنولوژی همانند  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب