انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) - آکادمی ابن سینا

مقدمه فصل 5 در انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) حاضر

در انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) حاضر در این فصل، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار می گیرد و مبنا و پایه پیشنهادات و نتیجه گیری-های حاصل از انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) حاضر خواهد بود. در ابتدا مروری بر نتایج بدست آمده از سؤالات مطرح شده و در ادامه به ارائه راهکارهایی برای استراتژی های تعیین شده برای مقصد و نیز راهکارهایی برای نهادهای متولی گردشگری در مقصد و پیشنهاداتی برای محققان آتی ارائه می گردد.

نتایج تحقیق بر مبنای پاسخگویی به سوال ها

در مورد سوال فرعی اول

آیا بوکان یک مقصد شهری نوظهور است؟
نتیجه بررسی های صورت گرفته در انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) حاضر نشان می دهد که مقصد شهری بوکان، با توجه به قابلیت ها و روندهای توسعه و تطبیق آن با ویژگی ها و متغیرهای مدل باتلر از نظر تعداد گردشگران، رقابت، سهم و رشد بازار و رفتارهای جامعۀ محلی در مرحلۀ اکتشاف قرار دارد و از نظر نسبت جمعیت گردشگران به جامعۀ محلی، اثرات گردشگری در مرحلۀ مشارکت قرار گرفته است و با توجه به متغیرهای دیگر به صورت ترکیبی در ابتدای مرحلۀ رشد و مشارکت قرار دارد و متناسب با شرایط آن حوزه های راهبردی مورد نیاز تعریف شده است. با استنباط از مدل باتلر مقصدهای نوظهور در مراحل اول و دوم این مدل قرار دارند و با توجه به وضعیت موجود شهر بوکان و تطبیق ویژگی های آن با شاخص های مدل باتلر مشخص شد که به طور کلی موقعیت بوکان در مراحل اول و دوم مدل چرخۀ عمر مقصد باتلر قرار گرفته است از این رو می توان آن را یک مقصد شهری نوظهور به شمار آورد. شهر بوکان به عنوان منطقه ای با پتانسیل بالا در مرحلۀ مشارکت و علاقمندی و آغاز مرحله رشد قرار دارد، می بایست در حوزه های راهبردی مشارکت پذیری، منابع انسانی-آموزش، اجتماعی فرهنگی، زیست محیطی، بازاریابی-محصول و زیرساخت تمرکز و تاکید بیشتری داشته باشند. در صورت توجه به استراتژی های ویژه هر مرحله از چرخۀ عمر و پیاده سازی آن ها، قابلیت وارد شدن به مرحلۀ رشد و توسعه و طی کردن فرایند طبیعی چرخۀ عمر مقصد را طبق مدل باتلر خواهد داشت. 

در مورد سوال فرعی دوم

فرصت ها و تهدیدهای شهر بوکان در راستای ارتقای گردشگری کدامند؟
این فرصت ها و تهدیدها در هفت مقوله: 1. جاذبه های گردشگری، 2. تسهیلات و خدمات گردشگری، 3. زیرساخت های گردشگری، 4. عوامل مدیریت، ساختار و تشکیلات سازمانی، 5. عوامل اجتماعی فرهنگی، 6. عوامل موقعیتی و 7. عوامل اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته اند. 
1)    جاذبه های گردشگری
یافته های حاصل از انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) حاضر نشان می دهد که تأسیس موزه و گالری های هنری، مردم شناسی و صنایع دستی و برگزاری رویدادها (جشنواره ها، همایش ها و برنامه های موسیقی) برای جذب گردشگران فرصت های مناسبی برای ارتقای گردشگری شهر بوکان به شمار می روند. 
ولی از سوی دیگر این شهر با تهدید های مهمی نظیر نبود فضای سبز و مناظر طبیعی در حاشیه شهر با توجه به پتانسیل های بالای منطقه (قرارگیری رودخانه سیمینه رود در حاشیه شهر و کوههای اطراف شهر) و عدم حفاظت اصولی ازاماکن و اشیای تاریخی مواجه می باشد.
2)    تسهیلات و خدمات گردشگری
معیار مهم دیگری که در قضاوت گردشگران از مقصد تأثیر می گذارد؛ مهیا کردن خدمات درجه اول نظیر پارکینگ ایمن برای ماشین، سرویس بهداشتی مناسب، تسهیلات برای والدین با کودکان و مراکز اطلاع رسانی می باشد. 
شهر بوکان از این لحاظ با فرصت های مهمی نظیر احداث مراکز اقامتی و رفاهی متنوع (سوئیت، کمپینگ و...)، برگزاری تورهای گروهی و ویژه جهت آشناسازی گردشگران با شهر و احداث مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها  و... مواجه می باشد. و همچنین از نظر چاپ و نشر اطلاعات ترویجی با تهدید روبروست. بنابراین می توان نتیجه گرفت که از نظر گردشگران، شهر بوکان فاقد مراکز اقامتی متنوع با قیمت مناسب و خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت مطلوب می باشد.
3)    زیرساخت های گردشگری
با در نظر گرفتن اینکه راه ها و شبکه های حمل و نقل شاهرگ های اصلی اقتصاد یک جامعه را تشکیل می دهند؛ می توان ادعا کرد که بدون وجود مسیرهای ارتباطی مطمئن و ایمن و در عین حال سریع و با کیفیت بالا نمی توان اقتصاد پویا داشت و نقش مفید و کاربردی در عرصه فعالیت های اقتصادی داخلی و خارجی ایفا کرد. در این راستا، با توجه به اینکه شهرستان بوکان در امتداد بزرگراه شمال به جنوب غرب کشور می باشد. یافته های تحقیق نشان می دهد که،  بهسازی حمل و نقل و ایجاد مسیرهای ارتباطی و ایجاد نیروگاه  برق در سد شهید کاظمی (بزرگ ترین سد استان) فرصت های مؤثری جهت توسعه گردشگری این شهرستان می باشد. 
4)    عوامل مدیریت، ساختار و تشکیلات سازمانی
نتایج حاصل از انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) حاضر نشان داد که جذب نیروهای تحصیل کرده و متخصص و انجام فعالیت های بازاریابی توسط اداره میراث فرهنگی فرصت هایی هستند که مقصد مورد مطالعه از آن ها برخوردار می باشد. 
همچنین نگرش کارشناسان در انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی حاضر نشان داد که ادرات و نهادهای متولی گردشگری از لحاظ اختیارات کارگزاری های دولتی گردشگری به منظور تصمیم گیری و برنامه ریزی در مقصد با تهدید مواجه می باشد.
5)    عوامل اجتماعی فرهنگی
کارشناسان؛ حمایت مسئولان از رشد و توسعۀ گردشگری را فرصت مؤثری در مجموعه عوامل اجتماعی فرهنگی می-دانند. با توجه به تحقیقاتی که توسط آس و همکاران‌ (2005) صورت گرفت، میزان مشارکت نمایندگان دولتی و مسئولین در امور برنامه ریزی گردشگری (به ویژه در کشورهای در حال توسعه) بیشتر از سایر ذی نفعان است. یافته های این تحقیق نیز موید این امر است که حمایت مسئولان از رشد و توسعۀ گردشگری گام مهمی در تدوین استراتژی-هاست و شهر بوکان نیز این نظر با فرصت روبروست.
6)    عوامل موقعیتی
شهر بوکان به علت داشتن موقعیت سه راه ارتباطی برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان همواره از نظر تجاری مورد توجه بوده است. امروزه نیز قرار گرفتن این شهر در قلب استان های مذکور آن را به مرکزی برای ترانزیت مسافران تبدیل کرده است. موقعیت مناسب جغرافیایی بوکان در منطقه  و امنیت نسبی آن، این شهر را به عنوان مرکز منطقه جنوب و جنوب غربی دریاچه ارومیه تبدیل کرده است. بنابر نظر کارشناسان و خبرگان موقعیت استراتژیکی و دارا بودن وضعیت مناسب از نظر مسیرهای دسترسی به آن، فرصت مؤثری برای توسعه شهر بوکان به شمار می رود.
7)    عوامل اقتصادی
شواهد در منطقه نشان می دهد که از دیدگاه خبرگان، قابلیت اشتغال زایی بخش گردشگری و تشویق  بخش خصوصی به سرمایه گذاری در فعالیت های مرتبط با گردشگری مهم ترین فرصت های اقتصادی شهر بوکان هستند.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

درصورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی (بازاریابی) با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۹/۰۳
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه در حوزه سیستم های اطلاعات مدیریت

انجام پایان نامه در حوزه سیستم های اطلاعات مدیریت

انجام پایان نامه با موضوع سیستم های اطلاعات مدیریت جذابیت های خاص خود را دارد. در [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۸
|
سینا
نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت با موضوع برند

نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت با موضوع برند

انجام پایان نامه مدیریت با موضوع برند نکات مهمی دارد. در این بخش از آموزش  [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۷
|
سینا
جدیدترین موضوعات جهت انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی

جدیدترین موضوعات جهت انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی

جدیدترین موضوعات کارآفرینی در اینن بخش ارائه شده است. علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب