انجام پایان نامه تربیت بدنی - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه تربیت بدنی - آکادمی ابن سینا

محدودیت های موجود در انجام پایان نامه تربیت بدنی حاضر:

در انجام پایان نامه تربیت بدنی حاضر محدودیت هایی به شرح زیر وجود داشت.

- دقت داده ها به شرایط زمانی و مکانی و احتمالاً شرایط روحی و روانی که آزمودنی ها به آن پرسش داده اند محدود می شود. 
- در این مطالعه برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه استفاده شد که ممکن است قادر به ارزیابی کامل متغیرها در انجام پایان نامه تربیت بدنی حاضر نباشد.
- با توجه به اینکه بخشی از نمونه مورد بررسی بی سواد یا کم سواد بودند، ممکن است دقت داده ها تحت  تأثیر برداشت متفاوت آن ها از سؤالات باشد.

پیشنهادهای برخاسته از تحقیق:

پیشنهاد های زیر حاصل از انجام پایان نامه تربیت بدنی حاضر می باشد.

- با توجه به اینکه درصد بیشتری از روستاییان وررزش های بومی محلی را به ورزش های مدرن ترجیح می دهند؛ با این حال، ورزش های مدرن در روستاها فعال تر هستند، پیشنهاد می شود که مسئولین ورزشی این مناطق از طریق برگزاری جشنواره ها و مسابقات بومی محلی در ایام کم کار روستاییان، شرایط لازم را برای ترغیب مردم، ارضای علایق آنها و احیای ورزش های بومی محلی فراهم سازند.
- با توجه به اینکه ورزش های انفرادی نسبت به ورزش های گروهی شرکت کنندگان کمتری در روستاهای شهرستان بردسکن داشت، پیشنهاد می شود که برای ارتقا و ترویج بیشتر این رشته ها، امکانات مربوط به این رشته ها را در روستاها افزایش داده و با همکاری نهادهای آموزشی روستا همچون مدارس و کانون های مساجد مربیان متخصص را برای سطوح پایه مورد استفاده قرار داد. همچنین، در مورد رشته های تیمی متداول تر یعنی فوتبال و والیبال، پیشنهاد می شود که ضمن رفع کمبودهای موجود، زمینۀ ارتقای کیفی این رشته ها و پرورش استعدادهای قشر نوجوان از طریق راه-اندازی مدارس فوتبال و والیبال در هر یک از بخش های سه گانه شهرستان بردسکن ایجاد شود.
- با توجه به اینکه تلویزیون متداول ترین رسانۀ مورد استفاده در بین روستاییان بود، و نظر به اینکه اهداف روستاییان از تماشای برنامه های ورزشی تلویزیون، به ترتیب شامل سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت، کسب اطلاعات علمی و عمومی و آگاهی از اخبار روز است، پیشنهاد می شود که متولیان رسانه ملی از طریق ساخت برنامه های ورزشی مختص روستاییان، ضمن در نظر گرفتن اهداف آنها و ترویج ورزش های روستایی، افکار و عقاید این قشر از مخاطبان را در جهت ارتقای سبک زندگی فعال و سالم سوق دهند. 
- با توجه به اینکه حدود یک سوم از جامعه روستایی از کیفیت برنامه های ورزشی تلویزیون ناراضی یا کاملاً ناراضی بودند، پیشنهاد می شود که تهیه کنندگان برنامه های ورزشی تلویزیون معیارهای مورد نظر- که خود تحقیقاتی را می طلبد- این گروه از روستاییان را نیز در برنامه های خود بگنجانند تا ضمن ارتقای کیفیت برنامه های خود، انگیزه های این گروه را ارضا کنند.
- از آنجایی که حدود 80 درصد نمونۀ مورد مطالعه (شامل گروه های مختلف سنی، جنسیتی و تحصیلی)، امکانات ورزشی موجود در روستاهای شهرستان بردسکن را ناکافی می دانستند، پیشنهاد می شود که مسئولین ورزش این شهرستان از طریق برنامه ریزی مشترک با فدراسیون ورزش های روستایی عشایری، اختصاص بودجه عمرانی کافی و سازماندهی مناسب همچون تشکیل کمیتۀ تجهیز اماکن و تأسیسات، در جهت ارتقای فضاهای ورزشیِ مناطق روستايی و رفع نیازهای تجهیزاتی این مناطق اقدام کنند.
- از آنجایی که نوع رسانه مورد استفاده و برنامه های ورزشی مورد علاقۀ روستایییان بر اساس جنسیت، سن و تحصیلات آنها متفاوت بود، پیشنهاد می شود که متولیان رسانه های مختلف، در تولید برنامه های ورزشی تمایزات دموگرافیک مخاطبان خود را در نظر بگیرند تا از این طریق نه تنها نیازها و اهداف متفاوت آنها را پاسخ بدهند، بلکه بتوانند تأثیرگذاری بیشتری بر هر یک از این گروه های مختلف داشته باشند.
- از آنجایی که میزان مشارکت زنان در فعالیت های ورزشی بسیار کمتر از مردان است، با این حال نگرش هر دو گروه نسبت به ورزش مثبت است، پیشنهاد می شود که با رفع موانع فرهنگی و اجتماعی حضور زنان در ورزش، انگیزه مشارکت بیشتر آنها ایجاد شود و با ارتقای سطح سلامت آنها، سلامت نسل آینده روستا نیز تضمین شود.
- با توجه به اینکه افراد سنین بالاتر - که در این تحقیق دارای تحصیلات پایین تری نیز بودند- فواید اجتماعی و جسمانی ورزش را کمتر از گروه های سنی پایین می دانستند، پیشنهاد می شود که برای افزایش سلامت گروه های سالمند روستا و کاهش هزینه های درمانی و اجتماعی ناشی از آن، مسئولین نهادهای عمومی، سازمان های ورزشی و رسانه های مورد استفاده این گروه (تلویزیون و رادیو) برنامه هایی را در جهت ایجاد گرایش و مشارکت سالمندان در فعالیت های ورزشی طراحی و به اجرا بگذارند.

پیشنهادهای برای تحقیقات آینده:

- از آنجایی که میزان مشارکت زنان در فعالیت های ورزشی بسیار کمتر از مردان است، با این حال نگرش هر دو گروه نسبت به ورزش مثبت است، پیشنهاد می شود که در انجام پایان نامه تربیت بدنی دیگر، موانع ورزش بانوان در جوامع روستایی ایران و نگرش مردان روستایی نسبت به ورزش زنان مورد مطالعه قرار گیرد.
- از آنجایی که با وجود گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی، درصد بالایی از نمونۀ مورد مطالعه، امکانات ورزشی موجود در روستاهای شهرستان بردسکن را ناکافی می دانستند، پیشنهاد می شود در پژوهشی کیفی سیاست های ورزشی حاکم بر توسعه روستاهای ایران مورد مطالعه قرار گیرد.
- از آنجایی که حدود نیمی از گروه مورد مطالعه در روستاها به فعالیت ورزشی نمی پردازند، پیشنهاد می شود که در مطالعه ای جداگانه موانع و راهکارهای توسعه مشارکت ورزشی روستاییان بررسی شود.
- با توجه به اینکه ورزش های بومی محلی نسبت به ورزش های مدرن رواج کمتری در روستاهای مورد مطالعه داشتند، پیشنهاد می شود که موانع گسترش این ورزش ها و نقش برنامه هایی همچون برگزاری رویدادهای ورزشی در این زمینه مورد مطالعه قرار گیرد.
- با توجه به اینکه حدود یک سوم از جامعه روستایی از کیفیت برنامه های ورزشی تلویزیون ناراضی یا کاملاً ناراضی بودند، پیشنهاد می شود انجام پایان نامه تربیت بدنی جهت تعیین معیارهای مورد نظر روستاییان برای کیفیت برنامه های تلویزیونی ورزش انجام گیرد.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام پایان نامه تربیت بدنی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۱۰/۲۰
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه در حوزه سیستم های اطلاعات مدیریت

انجام پایان نامه در حوزه سیستم های اطلاعات مدیریت

انجام پایان نامه با موضوع سیستم های اطلاعات مدیریت جذابیت های خاص خود را دارد. در [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۸
|
سینا
نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت با موضوع برند

نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت با موضوع برند

انجام پایان نامه مدیریت با موضوع برند نکات مهمی دارد. در این بخش از آموزش  [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۷
|
سینا
جدیدترین موضوعات جهت انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی

جدیدترین موضوعات جهت انجام پایان نامه مدیریت کارآفرینی

جدیدترین موضوعات کارآفرینی در اینن بخش ارائه شده است. علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۰۶
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب