انجام پایان نامه جامعه شناسی محض - پیشنهادات و محدودیت ها - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه جامعه شناسی محض - پیشنهادات و محدودیت ها - آکادمی ابن سینا

آموزش انجام پایان نامه جامعه شناسی محض - پیشنهادات و محدودیت ها

با توجه به يافته هاي حاصل از انجام پایان نامه جامعه شناسی محض حاضر در زمينه هويت به اين نتيجه مي رسيم که اقليت هاي قومي و مذهبي در بالاترين سطح احساس محروميت نسبي قرار مي گيرند و بعد از آن اقليت هاي قومي قرار مي گيرند  و ميزان احساس محروميت اين افراد در زمينه هاي فرهنگي، مذهبي، زباني، عرصه رسانه، صنعتي ، سياسي و ... در سطح بالايي است و بر اساس يافته هاي حاصل از انجام پایان نامه جامعه شناسی محض حاضر همين امر خود باعث تضعيف هويت ملي مي شود و هويت قومي را تقويت مي کند. براي اصلاح اين ساختار تغييراتي لازم است که در صورت اعمال باعث تقويت هويت ملي در راستاي توسعه پايدار مي شود در ادامه راهکارهايي ارئه مي-شود که براي بهبود وضعيت موجود بسيار مفيد مي تواند باشد: 
- استفاده از زبان فارسي به عنوان يک زبان ميانجي و کمک به رشد زبانهاي قومي و رسيدن به شکوفايي با وارد شدن در عرصه آموزشي در سطوح پايين آموزشي(دبستان). 
- به رسميت شناختن حقوق اقوام در استفاده از زبان و فرهنگ خود. 
- اجتناب از تعريف هويت ملي ايراني بر مبناي عناصر فرهنگي يک قوم و مذهب خاص و تاکيد به عناصر مشترک و عام در بين همه اقوام و مذاهب ايراني . 
- بسط و گسترش آموزش همگاني در بين همه اقشار و اقوام ايراني و ارتقاء سطح تحصيلات 
و تکثرگرايي فرهنگي و رسميت بخشيدن به عناصر فرهنگي عمده همه اقوام ايراني به عنوان عناصر ملي هويت ايراني. 
- تاکيد بر عنصر صرف ايراني بودن به عنوان معيار اصلي شهروندي و حذف تمامي محروميت هاي ديني ، قومي و مذهبي و گروهي براي برخورداري از حقوق وتکاليف شهروندي . 
- تمرکز زدايي از قدرت سياسي، اين امر مهم مي تواند با محدود کردن وظايف دولت، همه با دادن سهم مناسبي از قدرت به اقوام و مذاهب، همه با تفويض قدرت به نهادهاي محلي . نتيجه اين امر کمتر شدن انتظارات مردم از دولت، پراکندگي منبع انتظارات ، دخالت بيشتر مردم در امور و قطع نسبي رابطه دولت و نارضايتي ها گوناگون مي باشد. 
- توجه بيش از پيش به اقليت هاي قومي و مذهبي  در رسانه ملي که از امتداد برون مرزي دارند. براين اساس نبايددر رسانه ملي فقط مذهب تشيع به رسميت شمرده بشود واقليت هاي مذهبي اهل تسنن که شامل کردها ، عرب ها، بلوچ هاو ترکمن ها مي شوند فرصت ترويج و تبليغ عقيده خود نداشته باشند. اين بحث مي تواند در قالب ميزگردها وجلسات اموزشي و اشنايي با اين مذاهب صورت بگيرد. 
- توجه صريح و روشن به توزيع مکاني بخش هاي صنعتي و اقتصادي و باز انديشي در توزيع مکاني اين بخش ها در استان هاي ضروري مي باشد. جلوگيري از تمرکز گرايي در چند استان محدود (تهران، تبريز، اراک، اصفهان) به عمل ايد.
- اجراي اصول 15 و19 اورده شده در قانون اساسي که بر تدريس زبان و ادبيات  فرهنگ ها و اقوام ايراني در مدارس و دانشگاهها، احترام به حقوق اقليت ها، احترام به معتقدات مذهبي  و به کارگيري نيروهاي قومي مختلف ايراني در توسعه و اداره کشور تاکيد دارد
- تاسيس شبکه هاي راديو و تلوزيوني مختص به اقليت-هاي قومي و مذهبي .
- احزاب قومي و مذهبي که در سطح منطقه اي فعاليت مي کنند.

محدوديت ها

هر پژوهشي در زمينه علوم انساني با مشکلات و محدوديت هايي مواجه مي باشد اين پژوهش نيز با تو جه به موضوع خود که از حساسيت بالايي برخوردار است ، از اين قانون مثتثني نبوده و در حد خود باين مسائل روبرو شده است در ادامه بخشي از اين محدوديت ها ذکر مي شود.
-  با تو جه به ماهيت اموزشي در انجام پایان نامه جامعه شناسی محض حاضر و محدويت بودجه اين پژوهش مي توانست در مقياس گسترده-تري صورت بگيرد.
- نبود آمار رسمي در زمينه جمعيت اقليت هاي مذهبي و قومي درايران که مي تواند در برنامه-ريزي ها و بررسي هاي اماري مفيد باشد.
- ضعف امارهاي موجود در زمينه سطح توسعه نقاط مختلف کشور بر حسب سطح توسعه اقتصادي و صنعتي وضعف مطالعات طولي در زمينه هاي اشتغال در بخش هاي صنعتي، خدماتي، و کشاورزي که بتوان بر اساس ان سطح توسعه نقاط مختلف را در طول زمان مقايسه کرد.
- انجام پایان نامه جامعه شناسی محض در زمينه هويت مي تواند ابعاد مختلف ان(هويت) در سطح هويت جهاني و در سطح امت و نيز در سطح فردي را نيز مورد توجه قرار دهد و يک پژوهش چند بعدي در عرصه هويت باشد که اين با توجه به محدوديت زماني و مالي از عهده اين پژوهش خارج بود.
- مباحث مربوط به هويت از مباحث مهم سياسي است وپژوهش در مورد ان به راحتي امکانپذير نيست اين محدوديت ها چه در هنگام پژوهش و چه در هنگام ارائه نتايج گريبان گير محقق مي باشد که بدون توجه به انها امر پژوهش امکانپذير نمي باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام پایان نامه جامعه شناسی محض با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۱۲/۱۵
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری مبحث این پست ما می باشد. در واقع در این ب [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد + دکتری  رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد + دکتری رفاه اجتماعی

فصل 5 ارائه  شده در این بخش به منظور آموزش انجام پایان نامه رفاه اجتماعی می [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی

انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی

فصل 5 در انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی را می توانید با نمونه کار ارائه شده د [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب