نگارش مقدمه مقاله - آکادمی ابن سینا

نگارش مقدمه مقاله - آکادمی ابن سینا

نگارش مقدمه مقاله

نگارش مقدمه مقاله یکی از مهم‌ترین مراحل در نگارش مقاله است. مقدمه باید شامل اطلاعات کلی و مختصری درباره موضوع مورد بحث، اهمیت آن و هدف اصلی مقاله باشد. همچنین، باید خواننده را به مطالعه بخش بعدی یعنی بدنه مقاله ترغیب کند.

برای نگارش مقدمه مقاله، ابتدا باید با موضوع در ارتباط باشید و اطلاعات کافی در مورد آن را جمع آوری کنید. سپس، بهتر است با نقل قول یا داستان کوتاهی شروع به نوشتن کنید تا خواننده را به خود جذب کنید. سپس، در بخش بعدی اهمیت و ارزش موضوع را بررسی کنید. در این بخش، باید به خواننده نشان دهید که چرا این موضوع مهم است و چگونه مطالعه آن می‌تواند به حل مشکلی کمک کند.

در پایان، هدف اصلی مقاله را معرفی کنید و توضیح دهید که در بخش‌های بعدی چه مباحثی را پوشش خواهید داد. این، خواننده را به خود جذب کرده و او را متقاعد می‌کند که مطالعه بخش بعدی از مقاله را فراموش نکند.

برای نگارش مقدمه مقاله، بهتر است از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید تا خوانایی متن بالا برود. همچنین، باید در نگارش مقدمه مقاله، لحاظ کرد که نباید به طور جزئی به مباحث مرتبط با موضوع پرداخته شود و این بخش، فقط باید یک معرف کلی به خواننده ارائه دهد.

برای نوشتن مقدمه درست، می‌توانید از قالب زیر استفاده کنید:
- بیان موضوع مورد بحث
- نیازمندی اجتماعی یا صنعتی که موضوع را به وجود آورده است
- اثرات مثبت یا منفی موضوع در زندگی افراد
- اهداف اصلی مقاله

همچنین، می‌توانید از سوالات برای جذب توجه خواننده استفاده کنید. پاسخ به سوالات، خواننده را به مطالعه ادامه مقاله ترغیب می‌کند. به طور مثال:
- مشکل چیست؟ چرا باید حل شود؟ چگونه می توان آن را حل کرد؟
- چه چیزی اهمیت این موضوع را افزایش می‌دهد؟

در نهایت، برای نوشتن مقاله موفق، باید به چند نکته کلی توجه کنید که این نکات شامل بیان واضح، منطقی و مختصر هدف، ماهیت و ارزش مقاله، فرضیات و رویه های اصلی مورد بحث است.

یکی دیگر از بخش های مهم در مقدمه، پیشینه پژوهش می باشد. بخش پیشینه (Background) در یک مقاله تحقیقاتی، به شما امکان می‌دهد که به خوانندگان شما بگویید که چرا پرسش تحقیق شما مهم است و به چه صورت یک دستاورد بزرگ در این حوزه محسوب می‌شود. پیشینه برای به دست آوردن اطلاعات و دانش لازم برای ارائه موضوع اصلی و همچنین مقایسه نتایج شما با مطالعات قبلی بسیار مهم است.

هدف این بخش پوشش دادن به پژوهش های قبلی مرتبط با موضوع شما و نحوه راه حل دادن به چالش هایی که پیش روی شماست است. علاوه بر این، شما می‌توانید به تحقیقات و مقالاتی که در زمینه مورد نظر در گذشته انجام شده است، اشاره کنید. این به خواننده کمک می‌کند تا بهتر بفهمد که چگونه مطالعات قبلی به کمک تحقیق شما، به وضوح تر و با دقت بیشتری ادامه خواهد داده شد.

نکته‌ی مهم دیگر این است که باید به تحقیقاتی که در پایان کار شما به آن‌ها ارجاع داده می‌شود، لینک داشته باشید و منابع بکار رفته را به صورت کامل ارائه دهید. تنها ارائه منابع مرتبط، خوانندگان را قادر به ارزیابی کامل تحقیقات شما خواهد کرد.

معمولاً بخش پیشینه (Background) در یک مقاله، بلافاصله پس از بخش مقدمه (Introduction) و قبل از بخش روش‌شناسی (Methodology) قرار داده می‌شود. در نوشتن مقاله، هدف از قرار دادن بخش پیشینه، آشنایی خواننده با تحقیقات پیشین و مفاهیم، مباحث و نتایج مرتبط با موضوع تحقیق شما است. 

بخش پیشینه در مقالات حوزه‌های مختلف، بین 30 تا 50 درصد از طول کل مقاله را تشکیل می‌دهد. بنابراین، در نوشتن این بخش، باید از اطلاعات مهم و کاربردی و روش‌های مرتبط با موضوع تحقیق خود استفاده کنید و در ارائه این اطلاعات به صورت جزئیات و با جزئیات بیشتر دقت کنید. در این بخش، شما باید در مورد تحقیقات پیشین، دانش مورد استفاده در پژوهش، نیازمندی‌ها و چالش‌های موضوع مورد بحث، بهبودهای آن در تحقیقات قبلی و موضوعات مرتبط دیگر صحبت کنید.

توجه داشته باشید که هرگز نباید از کپی‌کردن مواد دیگران و استفاده بدون اجازه از اطلاعات محرمانه خودداری کنید. در مقابل، برای اطمینان از اصالت مطالب، باید منابع با ارزش و تاثیرگذار در موضوع دنبال شده و با ذکر منابع استفاده شوند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با نحوه نگارش مقدمه مقاله با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۲/۰۱/۱۱
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی

انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی

در انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی که از زیرشاخه های علوم تربیتی می باشد، بخش [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۷
|
سینا
انجام پایان نامه انگل شناسی

انجام پایان نامه انگل شناسی

انجام پایان نامه انگل شناسی حاضر در سال 1390 در دانشگاه شهید با هنر کرمان به سران [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد  و رساله دکتری مددکاری اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مددکاری اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد مددکاری اجتماعی ارائه شده در این بخش در سال 88 در دانشگاه ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۴
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب