انجام پایان نامه برنامه ریزی توسعه منطقه ای - ارشد و دکتری

انجام پایان نامه برنامه ریزی توسعه منطقه ای - ارشد و دکتری

محدودیت های پژوهش

    امکان سنجی به معنای نخستین گام برای شناخت و به دنبال آن پیاده سازی یک روش یا اجرای یک برنامه است .در این مطالعه امکان سنجی یکی از اخیرترین رویکردهای توسعه منطقه ای اگرچه گامی نوین در جهت توسعه پایدار سرزمین ایران بود اما این تازگی مشکلاتی را هم پیش رو داشت .عدم وجود تجربه نظری و کاربردی در ارتباط با تئوری مورد بحث سبب ابهام در مسیر حرکت می شد.
    یکی از مهمترین مشکلات در مسیر این مطالعه عدم دسترسی (یا عدم وجود) نقشه های فرهنگی در سطح مناطق یا کشور بود. واین مشکل سبب شد که اگرچه یکی از مهمترین ابعاد مورد تاکید این نظریه چنانکه در مبانی نظری نیز یادآور شدیم فرهنگ و بررسی خصوصیات ویژه زیستی – فرهنگی در منطقه مورد نظر است، عدم تهیه نقشه های فرهنگی به گونه ای که مبنایی مناسب را برای کاربرد آنها در مطالعات شهری منطقه ای و حتی مطالعاتی در مقیاس کلان فراهم کنند مانع بزرگی در مسیر این مطالعه باشند .
قطعا تشخیص خصوصیات منحصر به فرد اجتماعات زیستی در ارتباط با پیشینه فرهنگی مناطق کمک ارزنده ای در تعیین زیست منطقه های آتی ایران خواهد نمود .

پیشنهادات پژوهش

پیشنهادات کاربردی 

    حال که پایان انجام پایان نامه برنامه ریزی توسعه منطقه ای حاضر همراه با پاسخی مثبت به تبیین تئوریک وعملی زیست منطقه گرایی بود. می توان در ارتباط با کاربردهای آن نیز صحبت کرد. همانطور که در قسمت نتیجه گیری وتحلیل به آن اشاره کردیم زیست منطقه می تواند مقیاسی برای پایداری باشد و بهترین سطح برای تشخیص ارتباطات اجتماعات زیستی با محیط پیرامون .
   اکنون که اولین گام تحت عنوان امکان سنجی کاربرد این نظریه در مسیر تعیین زیست منطقه های به پایان رسید و نظریه زیست منطقه گرایی به عنوان یکی از کاملترین نظریاتی که تاکنون محیط زیست گرایی و منطقه گرایی را همزمان در خود دارد معرفی شد. گام بعدی را می توان استفاده از آنها در برنامه ریزی منطقه ای ومحیطی کشور دانست .ترسیم چشم انداز مناطق مبتنی بر این بنیان نظری یکی از اقداماتی است که می توان در دستور کار قرار داد . 
تنوع گسترده زیستی در سرزمین ما، وسعت سرزمین و پیچیدگی تاریخ و فرهنگ از سویی و پایداری به خطر افتاده محیط زیست چنانکه همه آن را در خشک شدن دریاچه ارومیه وازبین رفتن ذخایر زیستی کشور شاهد هستیم از سوی دیگر تغییر در مسیری را طلب می کند که تاکنون به سوی توسعه پیموده ایم . مناطق زیستی میتوانند به منظور"حفاظت از تنوع زیستی سرزمین" یا به عنوان پایه هایی برای "مدیریت زیست محیطی"مورد استفاده قرار گیرند. اما چنانکه در سایر قسمت های این مطالعه نیز اشاره کردیم هدف اصلی از بیان این نظریه وتلاش برای ترسیم تجلی فضایی آن،یعنی زیست منطقه، تنها بخشی از تفکر زیست منطقه گرایی است. زیست منطقه ابزاری است برای رسیدن به پایداری در مقیاسی محلی و پایداری به معنای تغییر رابطه انسان با محیط زیستی است که بقای انسان به آن وابسته است .

پیشنهادات برای انجام پایان نامه برنامه ریزی توسعه منطقه ای آینده 

    رویکرد منطقه ای در انجام پایان نامه برنامه ریزی توسعه منطقه ای حاضر چنین ایجاب کرد تا مطالعه در سطحی وسیع تر از یک شهرستان انجام گیرد. منطقه منتخب باشناخت نگارنده توجیه شد .شاید گام بعدی تعیین زیست منطقه ها  در مقیاسی کلان تر از آنچه در این مطالعه صورت گرفت باشد . 
    همانطور که گفتیم عدم دسترسی یا عدم وجود نقشه های فرهنگی یکی از بزرگتری موانع برای شناخت فرهنگی در سطح منطقه مورد نظر بود .تلاش برای شناخت پیشینه فرهنگی مناطق چنانکه بتوان آن ها را در قالب نقشه نمایش داد می تواند کمک بسیاری در ترسیم زیست منطقه های آتی سرزمین ایران باشد .

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه برنامه ریزی توسعه منطقه ای با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۲/۰۶/۲۷
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری مبحث این پست ما می باشد. در واقع در این ب [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد + دکتری  رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد + دکتری رفاه اجتماعی

فصل 5 ارائه  شده در این بخش به منظور آموزش انجام پایان نامه رفاه اجتماعی می [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی

انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی

فصل 5 در انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی را می توانید با نمونه کار ارائه شده د [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب