انجام پایان نامه بازرگانی (ارشد مدیریت) | فصل 5

انجام پایان نامه بازرگانی (ارشد مدیریت) | فصل 5

پیشنهاد مبتنی بر نتایج فرضیه چهارم :

با توجه به نتایج حاصل از انجام پایان نامه بازرگانی حاضر در فرضیه چهارم به شرکت های مورد نظر پیشنهاد می شود تا سعی کنند به نتایج تحقیقات انجام پذیرفته در رابطه با فرهنگ کشور توجه نمایند (برای مثال بعد قدرت مطالعات فرهنگی هافستد) همانطور که که در تحقیق الیواس لوجان و همکاران(2007) در کشور مکزیک مشخص شد ، مکزیک کشوری است که با لایه های سلسله مراتبی بالا و قوی شناخته می شود، مطابق با آن کارمندان احترام بسیار زیادی برای سرپرستهای خود قائلند. بنابر این، زمانیکه سرپرستان تصمیم می گیرند یک سیستم را پیاده کنند، با مقاومت بالای کارکنان مواجه نمی شوند  (Olivas-Lujan et al., 2007) ، حال باید با انجام تحقیقاتی مشاهده کرد که وضعیت کشور ما از این لحاظ در چه وضعیتی قرار دارد .

پیشنهاد مبتنی بر نتایج فرضیه پنجم :

با توجه به نتایج حاصل از فرضیه پنجم ، از آنجایی که عوامل رفتاری مهم ترین نقش را در موفقیت سیستم های     e-HRM ایفاء می کنند، به شرکت های مورد نظر در سطح شهر تهران پیشنهاد می شود تا هنگام پیاده سازی و اجرای این سیستم ها حداکثر تلاش خود را در وهله اول بر روی این عوامل(رفتاری) و سپس به ترتیب بر روی عوامل سازمانی ، فناورانه و محیطی متمرکز کنند . از سوی دیگر باید توجه داشت که در بین اهمیت شاخصه های این عوامل تفاوت وجود دارد. در بین عوامل رفتاری بالاترین اهمیت به ترتیب مربوط به شاخصه های "حمایت مدیریت عالی" ، "فرهنگ سازمان " و در بین عوامل سازمانی بالاترین اهمیت به ترتیب مربوط به شاخصه های "منابع مالی" ، "وضوح برنامه ریزی و اهداف مدیریت منابع انسانی الکترونیک " در بین عوامل فناورانه بالاترین اهمیت به ترتیب مربوط به شاخصه های "زیرساخت های IT" ، "سهولت تجربه شده در استفاده از سیستم " و در بین عوامل رفتاری بالاترین اهمیت مربوط به "وضعیت اقتصادی کشور"می باشد، پس باید به این شاخصه ها اهمیت بیشتری داده شود. برای مثال اگر حمایت مدیریت عالی جذب شود شاید بتوان به طریق بهتری منابع مالی کافی را در جهت حمایت از حوزه سیستم های مدیریت منابع انسانی الکترونیک تامین کرد. اما باید توجه داشت که این بدان معنی نیست که باید عوامل رفتاری به طور صد در صد بر طرف شود تا به عوامل دیگر پرداخته شود ، چون ممکن است بعضی از شاخصه ها برای مثال "زیرساخت های IT" پیش نیازی برای تمام شاخصه های دیگر باشد. 

محدودیت های در انجام پایان نامه بازرگانی حاضر

    از آنجایی که شرکت همکاران سیستم در چندین شهر بزرگ ایران محصولات نرم افزاری خود را در حوزه  e-HRM ارائه و پشتیبانی می کند، لذا بهتر بود که این تحقیق در سطح کشور انجام پذیرد، که به دلیل محدودیت زمانی و امکانات لازم امکان بررسی در سرتاسر کشور وجود نداشت و فقط به بررسی در سطح شهر تهران اکتفا شد.
    انجام پایان نامه بازرگانی حاضر در سطح سازمانهای بازرگانی صورت گرفته  و تعمیم نتایج آن به سایر سازمانهای دولتی و یا خصوصی باید با احتیاط صورت پذیرد.
    این پژوهش مقطعی محسوب می گردد ، به این معنی که در یک مقطع زمانی مشخص ، داده ها جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

پیشنهادهایی برای پژوهشگران آتی

    هر چند که در انجام پایان نامه بازرگانی حاضر بر شاخصه های متعددی اشاره داشتیم که از این شاخصه ها در ادبیات به عنوان "عوامل موثر بر موفقیت سیستم های e-HRM " یاد شده است (چه عوامل مثبت و چه عواملی که به عنوان مانع عمل می کردند) اما به چگونگی رفع این موانع پرداخته نشد و این موضوع خوبی برای تحقیقات آتی می تواند باشد .
    مرور تجربیات سازمان های پیاده کننده سیستم های مدیریت منابع انسانی الکترونیک در داخل ایران .
    این تحقیق در سازمان های بازرگانی انجام شده است . می توان این تحقیق را در سازمان های دولتی انجام داده و نتایج را باهم مقایسه کرد .
    اهمیت این شاخصه ها را به طور جداگانه در مراحل مختلف پیاده سازی و اجرای سیستم های e-HRM در سازمان ها می توان مورد بررسی قرار داد .
    ما در این تحقیق در پی رابطه بین عوامل موثر بر سیستم های e-HRM و موفقیت سیستم های e-HRM در شرکت ها بودیم ، اما باید توجه داشت که ممکن است عوامل میانجی بر این رابطه اثرگذار باشند ( برای مثال ، سبک های مدیریتی مختلف ) . بنابراین در تحقیقات آتی می توان به این موضوع پرداخت .
    رتبه بندی عوامل تاثیر گذار بر موفقیت سیستم های e-HRM با روش هایی غیر از آزمون فریدمن در سازمان ها .
    مقایسه عوامل تاثیر گذار بر موفقیت سیستم های e-HRM در شرکت های استفاده کننده و شرکت های تولیدکننده و خدمات دهنده این سیستم ها .
    مقایسه اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر موفقیت سیستم های e-HRM در سازمان های ایرانی با سازمان-های غیر ایرانی .
    این پژوهش می تواند در یک جامعه آماری وسیع تر و گسترده تر در سطح استان یا کشور صورت پذیرد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

 در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه بازرگانی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۳/۰۳/۱۸
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری مبحث این پست ما می باشد. در واقع در این ب [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد + دکتری  رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد + دکتری رفاه اجتماعی

فصل 5 ارائه  شده در این بخش به منظور آموزش انجام پایان نامه رفاه اجتماعی می [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی

انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی

فصل 5 در انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی را می توانید با نمونه کار ارائه شده د [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب