انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی | نمونه فصل پنجم

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی | نمونه فصل پنجم

مقدمه

یکی از مهمترین بخش های یک تحقیق فصل نتایج و پیشنهادات آن می باشد. بیشتر تلاش هایی که در فرایند تحقیق صورت می گیرد در واقع برای دستیابی به نتایج و پیشنهادات تحقیق است، چرا که هدف از انجام  پایان نامه یافتن راه حل برای مشکلاتی است که وجود دارند و یا در طی تحقیق و پژوهش بروز می کنند و شناسایی می شوند گاهی این مشکلات هزینه و انرژی زیادی در جامعه هدر داده و کارایی و اثربخشی را کاهش می دهند و مانع رسیدن به نتایج مورد نظر و ارزشمند می گردند. 

در این فصل به نتیجه گیری در مورد یافته های پایان نامه مدیریت مالی انجام شده، در فصل چهارم پایان نامه حاضر پرداخته می شود. ابتدا یافته‌های پژوهشی و نتیجه های حاصله در مورد بررسی عکس العمل بازار سهام نسبت به اعلامیه های سود نقدی در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته می شود. در قسمت بعد پیشنهادات تحقیق که از نتیجه پژوهش بدست آمده ارائه شده و سپس پیشنهادات برای تحقیقات بعدی ارائه می گردد.

خلاصه پژوهش

در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی حاضر تلاش بر آن بود که عکس العمل بازار سهام نسبت به اعلامیه های سود نقدی در بورس اوراق بهادار تهران را مورد ارزیابی قرار دهد تا سرمایه گذاران با توجه به تاثیر و ارتباط این عوامل با  سود حاصل از سرمایه گذاری سهام بتوانند به انتخاب سهامی مبادرت ورزند که بیشترین عایدی را نصیب آنها نماید. حسابداری به عنوان یک سیستم اطلاعاتی، بایستی به صورت کارا، اطلاعات صحیح و به موقع در اختیار استفاده کنندگان قرار دهد تا آنها از این اطلاعات به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری های خود استفاده کنند. یکی از کارکردهایی که برای حسابداری تعریف شده، ارائه اطلاعات مفید و سودمند برای سرمایه گذاران جهت تعیین ارزش اوراق بهادار و کمک به تصمیمات آگاهانه آنها است(کردستانی، رودنشین، 1385). اطلاعات سودمند، اطلاعاتی هستند که واجد ویژگی های کیفی باشند. این ویژگی ها شامل مربوط بودن و قابل اتکا بودن هستند. مربوط بودن به این معناست که اطلاعات حسابداری باید توانایی ایجاد تفاوت در یک تصمیم را داشته باشند(FASB، 1980). نهادهای حرفه ای حسابداری و مالی نیز تاکید بر تدوین استانداردهایی دارند که بتوانند در قالب صورت های مالی، اطلاعات مفید و مربوطی را به سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان ارائه کنند و بر انطباق اطلاعات سیستم حسابداری با اطلاعات سودمند مورد نیاز سرمایه گذاران بیفزایند. آنها هدف اصلی حسابداری را تامین نیازهای اطلاعاتی بازار سرمایه عنوان می کنند(کردستانی، رودنشین، 1385). در این میان سرمایه گذاران نیز بدون توجه به یک سری از عوامل نمی توانند نتایج مطلوبی از سرمایه گذاری خود کسب نمایند. یکی از عواملی که سرمایه گذاران در سرمایه گذاری خود مد نظر قرار می دهند کسب سود است به طوری که می توان گفت هدف اساسی سرمایه گذاران کسب سود و بازدهی است. ارزیابی سودمندی اطلاعات حسابداری در ارتباط با سود و بازده یا مربوط بودن اطلاعات حسابداری به عنوان الگویی اصلی در پژوهش های حسابداری مالی مطرح شده است(کردستانی، رودنشین، 1385).
با توجه به کلیه مطالب مطرح شده در بالا این سوال اصلی مطرح شد که: آیا بازار سهام نسبت به اعلامیه های سود نقدی در بورس اوراق بهادار تهران عکس العمل نشان می دهد؟ بنابراین با طرح این سوال اصلی، زمینه برای انجام کارتحقیقی در این زمینه مهیا گشت و فرضیه های تحقیق به صورت زیر تدوین گردید:
فرضیه1: بين نقد شوندگي سهام و اعلاميه‌هاي سود نقدي رابطه معناداري وجود دارد.
فرضیه 2: بين بازده قيمتي سهام و اعلاميه‌هاي سود نقدي رابطه معناداري وجود دارد.
فرضیه 3: بين بازده نقدي سهام و اعلاميه‌هاي سود نقدي رابطه معناداري وجود دارد.
فرضیه 4: بين بازده كل سهام و اعلاميه‌هاي سود نقدي رابطه معناداري وجود دارد.
فرضیه 5: بين تفاضل بازده قيمتي سهام با ميانگين بازده‌ها و اعلاميه‌هاي سود نقدي رابطه معناداري وجود دارد.

با ارائه پنج فرضیه فوق کار تحقیق شروع گشت. پس از تدوین فرضیه‌ها، برای عملیاتی کردن و تعیین متغیرهایی جهت آزمون آن‌ها، با بهره گرفتن از مبانی نظری حسابداری و تحقیقات انجام شده قبلی، متغیرهایی برای آزمون فرضیه‌ها مشخص گردید. این متغیرها  در قالب مدل‌هایی برای ارزیابی فرضیه‌ها تنظیم و مدل‌ها استنتاج گردید.
پس از تعیین متغیرها، تلاش برای جست‌جوی روشی برای اجرای تحقیق ادامه یافت و روش رگرسیون چند متغیره، با توجه به مدل‌های مربوطه، بکار گرفته شد. پس از این‌که روش تحقیق مشخص شد، با استفاده از ابزارهای مناسب، داده‌های مورد نیاز برای آزمون فرضیه جمع‌آوری، دسته‌بندی و تجزیه و تحلیل و در نهایت فرضیه‌ها آزمون گردید. نتایج حاصل از آزمون‌های آماری فرضیه در فصل چهارم ارائه گردید. در فصل حاضر پس از ارائه نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌ها، و قیاس با سایر تحقیقات مشابه، نتیجه‌گیری کلی ارائه می‌گردد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی با موسسه این سینا در ارتباط باشید.

۱۳۹۹/۱۱/۲۳
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب