نوشتن پایان نامه ارشد چقدر زمان میبرد – آکادمی ابن سینا

نوشتن پایان نامه ارشد چقدر زمان میبرد – آکادمی ابن سینا

نوشتن پایان نامه ارشد چقدر زمان میبرد؟

در کل جهت این که بدانید نوشتن پایان نامه ارشد چقدر زمان میبرد باید بدانید که زمان لازم جهت نوشتن پایان نامه ارشد به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره می نماییم.

1- موضوع
موضوع خود عامل اصلی در تعیین این می باشد که نوشتن پایان نامه ارشد چقدر زمان میبرد چراکه انتخاب موضوعات دشوار تاثیر مستقیمی بر زمان نگارش پایان نامه شما تاثیر می گذارد. موضوعاتی که آزمایشگاهی هستند بیشترین وقت را از دانشجو می گیرند. تهیه مصالح و تجهیزات خود نیازمند زمان زیاد می باشد.

2- استاد راهنما
استاد راهنما می تواند مدت زمان نوشتن پایان نامه شما را به طور محسوس کاهش دهد. پیشتر در ارتباط با ویژگی های یک استاد راهنمای خوب صحبت نموده ایم. اگر شما قصد دارید نوشتن پایان نامه خود را در مدت زمان کوتاهی به سرانجام برسانید بهتر است تا از یک استاد با توانمندی های مناسب کمک بگیرید. البته ممکن استاد شما حتی نابغه باشد ولی عدم حمایت کامل از جانب وی می تواند زمان نگارش شما را بیش از اندازه طولانی نماید.

3- توانمندی شما
پیشتر بارها اشاره کرده ایم که اگر در موضوعی تخصص ندارید سراغ آن نروید. عدم توانایی شما در انجام موضوع پایان نامه تان می توان شما را وارد چالش جدی کند و در کنار این عدم تسلط استاد راهنما به موضوع و یا عوضی بودن وی می تواند همچو تیری باشد که شما را به ورطه سقوط سوق دهد. در کل پیش از شروع پایان نامه و در طول 1 سال زمانی که صرف پاس کردن واحدها می کنید سعی کنید توانمندی خود را افزایش دهید.

اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم مدت زمان لازم برای نوشتن پایان نامه ارشد 6 ماه و برای انجام رساله دکتری حدودا 1 سال می باشد. ولی در کل سه مورد فوق در کل عوامل اصلی در تعیین مدیت زمان لازم جهت انجام پایان نامه شما می باشد. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که نوشتن هر فصل  پایان نامه ارشد چقدر زمان میبرد؟

مدت زمان نوشتن فصل یک و دو پایان نامه حدودا 45 روز می باشد. 5 روز برای فصل اول و 40 روز برای فصل دوم که پرحجمترین فصل پایان نامه می باشد و نیازمند مطالعه منابع مختلف می باشد.

برای فصل سوم شما می توانید 1 الی 2 ماه زمان صرف کنید. البته این زمان با توجه به موضوع و رشته شما می تواند کم یا زیاد شود. فصل سوم فصل روش تحقیق است و در این بخش شما باید روش انجام کار خود را شرح داده و شروع به جمع آوری داده نمایید. هرچه دست شما در جمع اوری دیتا سریع باشد مدت زمان اتمام این فصل کوتاه تر خواهد بود.

فصل 4.5 فصل تجزیه و تحلیل نتایج و داده ها و نتیجه گیری میباشد. در فصل 4 شما داده های جمع آوری کرده را با توجه به روش ارائه شده در فصل سوم تحلیل می کنید و نتایجی که به دست می آورید را در فصل 5 ارائه می دهید. در کل مدت زمانی که شما جهت نگارش این فصل صرف می کنید 45 روز است.

علاوه بر موارد فوق شما حدودا یک ماه نیز جهت انجام اصلاحات احتمالی، فرمت بندی پایان نامه و تعیین وقت دفاع صرف خواهید کرد که در مجموع با توجه به آنچه در بالا اشاره شد حدود 6 ماه زمان خواهد برد تا نوشتن پایان نامه ارشد خود را به سرانجام رسانید.

نکته مهم در اینکه نوشتن هر فصل  پایان نامه ارشد چقدر زمان میبرد، باید بگوییم که در مقطع ارشد پس از تصویب پروپوزال باید 6 ماه زمان گذشته باشد تا دانشگاه به دانشجو اجازه دفاع دهد. این مدت زمان برای مقطع دکتری یک سال می باشد. دانشجویان دکتری توجه نمایند که بحث چاپ مقاله خود ممکن است یک سال زمان ببرد و در این مقطع دانشجویان باید این مورد را به هنگام نگارش رساله دکتری خود مدنظر داشته باشند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با شروع پایان نامه خود با ما در ارتباط باشید.
 

۱۴۰۲/۰۴/۲۶
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه انگل شناسی

انجام پایان نامه انگل شناسی

انجام پایان نامه انگل شناسی حاضر در سال 1390 در دانشگاه شهید با هنر کرمان به سران [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد  و رساله دکتری مددکاری اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مددکاری اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد مددکاری اجتماعی ارائه شده در این بخش در سال 88 در دانشگاه ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری با موضوع بورس اوراق بهادار

انجام پایان نامه ارشد و دکتری با موضوع بورس اوراق بهادار

انجام پایان نامه با موضوع بورس اوراق بهادار را می توان با داشتن نمونه کار به صورت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۳
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب