انجام رساله دکتری و پایان نامه ارشد برق مخابرات | نمونه

انجام رساله دکتری و پایان نامه ارشد برق مخابرات | نمونه

نتیجه

آنچه که اصولاً حوزه ی تصویربرداری ماکروویو را به منظور کاربردهای گوناگون محبوب ساخته است، توانمندی نفوذ امواج الکترومغناطیس در اجسام می باشد. برای نمونه می توان گفت رادارهای زمین نفوذی (GPR) قابلیت تشخیص مین های دفن شده، لوله ها و مجراهای آسیب دیده در زیر زمین را می دهند. این امواج می توانند در داخل سطوح جنگلی، گرد و خاک، مه و دود نفوذ کرده و وسایط نقلیه و اشخاص مخفی شده را شناسایی کنند. در کاربردهای دیگر نفوذ امواج به داخل جنس لباس و ساختارهای غیر هادی توانمندی تشخیص سلاح های سرد، مواد منفجره پلاستیکی و ... را فراهم آورده است. اگرچه امواج X-ray در حال حاضر در شناسایی چنین اهدافی به کار می آیند، اما خطرات بالقوه ی آنها علیه سلامتی و نیز انرژی یونیزاسیون تولید شده، آن را برای جست و جوهایی چون مواد منفجره غیر قابل قبول ساخته است.
در هر حال چالش هایی علیه بهره برداری کامل از سیستم های تشخیص ماکروویوی وجود دارد. چالش-هایی چون کاهش عملکرد آنها در شرایط محیطی غیر ساده و نامساعد و افزایش تلفات امواج در محیط-های تلفاتی مطرح می باشد. علاوه بر این، محیط های زمینه غالباً غیر منظم بوده بدان معنا که شامل کلاترهای زیادی هستند که موجب اثرات مخرّب بر روی سیگنال های مطلوب و ایده آل می شوند. 
با این حال نتایج گزارش شده توسط TR ادعا می کند که با بهره گیری از همین کلاترها با سابقه ی مخرّب ، این بار در جهت مثبت می تواند عملکرد سیستم مربوطه ی خود را افزایش دهد. 
تکنیک های TR شامل انتشار فیزیکی سیگنال های دریافت شده توسط آرایه حسگر در مد معکوس شده ی زمانی است. در این تکنیک می توان به وضوح بالایی با استفاده از مؤلفه های پراکندگی چندگانه دست یافت. در این کار، ما تکنیک های TR را برای امواج الکترومغناطیس UWB در محیط های همگن و تصادفی پیوسته به کار برده ایم. تأثیر پارامترهای مختلف آماری محیط تصادفی پیوسته بر روی وضوح تمرکز امواج الکترومغناطیس بررسی شده است. مشاهده شد که افزایش اثرات پراکندگی چندگانه منجر به وضوح تمرکز بهتر در سیگنال های الکترومغناطیس معکوس شده ی زمانی می شود. در این پایان نامه، عملکرد تکنیک های DORT و TR-MUSIC برای اهداف نقطه ایی و گسترده مورد بحث تحلیل شده است. همچنین کارایی این دو روش برای دو هدف غیر مجزا در محیط تصادفی گوسین مورد بررسی قرار گرفت. مطالعات و شبیه سازی های انجام شده نشان می دهد که عملکرد DORT در حالتی که پراکنده کننده ها کاملاً از هم مجزا نباشند با مشکل مواجه می شود، در حالی که TR-MUSIC روشی مناسب برای تشخیص اهداف نزدیک به هم می باشد. همچنین اثر پارامترهای محیط تصادفی در وضوح تصویر مورد بررسی قرار گرفت. همانگونه که نشان داده شد، افزایش اثرات پراکندگی چندگانه که با افزایش واریانس یا کاهش طول همبستگی انجام می شود، سبب تمرکز بهتر سیگنال های معکوس شده ی زمانی می شود. برای اولین بار اثر depolarization برای تصویربرداری هدف در پشت دیوار مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و همانطور که مشاهده شد fully polarimetric تصویر با وضوع دامنه ی بهتری را ایجاد می کند. تصویربرداری از پشت دیوار بتن مسلح با انواع توزیع میله فلزی تحقیق شد و نتایج نشان داده است که با وجود تلفات شدید این نوع دیوار، تکنیک TR-MUSIC نتایج قابل قبولی را برای تشخیص و مکان یابی هدف در پشت این دیوار حتی در حالتی که اتاق پارتیشن بندی باشد، دارد. در بخش دیگر این فصل هدف متحرک در یک اتاق دارای پارتیشن با استفاده از تکنیک تفاضلی MDM ردیابی و تشخیص داده شد.

تحقیقات جهت انجام رساله دکتری و پایان نامه ارشد برق مخابرات آینده

کاربرد TR با استفاده از امواج الکترومغناطیسی یک موضوع نسبتاً جدید . باز است. بسیاری از کاربردهای متفاوت در رابطه با مسائل تشخیص هدف با استفاده از تکنیک های TR می تواند مورد بررسی قرار بگیرد. برخی از این کاربردها به شرح زیر است:
1.    شناسایی اهداف با استفاده از مقادیر ویژه و بردارهای ویژه: با استفاده از اطلاعات بدست آمده از طریق طیف فرکانسی مقادیر ویژه می توان نوع پراکنده کننده، فلز یا دی الکتریک، را تعیین کرد. بنابراین، اصولاً مقادیر ویژه اطلاعاتی در مورد ضرایب پراکندگی به صورت تابعی از فرکانس می باشند.
2. استخراج شکل و اندازه ی جسم هدف گسترده: مطالب و مباحث ارائه شده در این پایان نامه تنها برای اهداف نقطه ایی صادق می باشد. اگر جسم هدف هم اندازه با طول موج در فرکانس کاری باشد یا از آن بزرگتر باشد، مسأله با عنوان اهداف گسترده مطرح می شود که در این حالت علاوه بر تشخیص موقعیت هدف می توان شکل آن را نیز استخراج کرد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام رساله دکتری و پایان نامه ارشد برق مخابرات با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۲/۰۶/۲۲
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری

انجام پایان نامه با موضوع بازی های فکری مبحث این پست ما می باشد. در واقع در این ب [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد + دکتری  رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد + دکتری رفاه اجتماعی

فصل 5 ارائه  شده در این بخش به منظور آموزش انجام پایان نامه رفاه اجتماعی می [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۳
|
سینا
انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی

انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی

فصل 5 در انجام پایان نامه برنامه ریزی ورزشی را می توانید با نمونه کار ارائه شده د [...]

۱۴۰۳/۰۵/۰۲
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب