انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی - آکادمی ابن سینا

انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی - آکادمی ابن سینا

در انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی حاضر سعی شده است که ویژگی های روان رنجورخویی، برون گرایی، گشودگی نسبت به تجربه، سازش پذیری و وظیفه شناسی افرد با استفاده از پرسشنامه شخصیتی NEO سنجیده و آن ها را در دانش آموزان معتاد به اینترنت و عادی مقایسه کرد. همچنین تعاملات اجتماعی، با استفاده از پرسشنامه سنجیده و نیز آن ها را در این دانش آموزان مورد مقایسه قرار داد. پس از به دست آوردن داده ها در فصل چهار به تجزیه و تحلیل آن ها پرداخته شد. اما پس از بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها نوبت به آن می رسد که داده های به دست آمده را جمع بندی کرده و از آن نتیجه گیری شود تا بدین وسیله راهی که آغاز شده بود به پایان برسد و نتایج در اختیار محققان دیگر قرار گیرد تا با درنظر گرفتن نقاط قوت و ضعف پژوهش بتوانند تحقیقات بیشتری در این زمینه به انجام برسانند.

بحث:

فرضیه اول در انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی حاضر:

بین دانش آموزان معتاد به اینترنت و عادی از نظر ویژگی شخصیتی روان-رنجورخویی تفاوت وجود دارد.

تجزیه و تحلیل داده های حاصل از انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی حاضر نیز بیانگر این رابطه می باشد. به عبارت دیگر بین ویژگی روان  رنجورخویی و اعتیاد به اینترنت رابطه وجود دارد و این رابطه مثبت است. یعنی با افزایش نمرات روان رنجورخویی، نمرات اعتیاد به اینترنت بالا می رود. یافته های این تحقیق با نتایج تحقیقات مشابه همخوانی دارد. تحقیقات مشابه نیز این نتیجه را تأیید کرده اند که بین روان رنجورخویی و اعتیاد به اینترنت رابطه وجود دارد. از جمله این تحقیقات می توان به تحقیقات دیویس (2003)، نادمی (1384)، هنرپروران (1383)، اورزاک (1999)، لی و چانگ (2004)، یانگ (1998)، آنو و تالی (2006)، هی. جی. اچ (2008)، وایلانت (2003)، وای. یو. ای. جی (2007)، یانگ. سی. کی (2007)، پوررمضان (1385) و مرادی (1381) اشاره کرد که رابطه بین روان رنجورخویی و اعتیاد به اینترنت را تأیید کرده اند. آن ها بیان کردند که یکی از نشانه های بارز اعتیاد به اینترنت اضطراب در مواقع تماس و صرف وقت زیاد می باشد. روان رنجورخویی شامل احساسات منفی همچون ترس، غم، برانگیختگی، خشم، احساس گناه و احساس کلافگی دائمی می باشد. از آنجا که هیجان مخرب در سازگاری فرد و محیط تأثیر دارند، در دختر و پسری که دارای نمرات بالا در روان-رنجورخویی باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که دارای باورهای غیرمنطقی باشند، قدرت کمتری در کنترل تکانه ها داشته باشند و درجه های انطباق ضعیف تری با دیگران و شرایط فشار روانی نشان دهند. بنابراین این افراد زمینه مناسبی برای جذب شدن به دنیای پر رمز و راز اینترنت را دارا هستند. به دلیل این که این افراد صفحه رایانه را جذاب تر از واقعیت زندگی روزمره می بینند، گرایش بیشتری به استفاده از اینترنت و آسیب پذیری بیشتری نیز دارند. اینترنت و فضای مجازی برای این افراد محیطی پذیراتر و انعطاف پذیرتر از محیط واقعی فراهم می آورد و چون مواجهه با افراد مجازی، هزینه و چالش روانی کمتری نسبت به دنیای واقعی ایجاد می کند، و به دلیل احساس امنیتی که در گمنامی ارتباطات اینترنتی موجود است، محرک نیرومندی ایجاد می شود برای ترغیب افراد روان رنجور به استفاده بیشتر و ماندن در محیط اینترنت. به طور مثال افرادی که احساس تنهایی می کنند به استفاده از شبکه های اجتماعی اینترنت گرایش بیشتری دارند. اما یافته های این پژوهش با نتایج گزارش شده میرحسینی (1384)، مبنی بر این که بین اعتیاد به اینترنت و ویژگی های شخصیتی رابطه ای وجود ندارد، غیرهمسو است.

فرضیه دوم:

بین دانش آموزان معتاد به اینترنت و عادی از نظر ویژگی شخصیتی برون-گرایی تفاوت وجود دارد.

نتیجه حاصل از انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی حاضر، این فرضیه را تأیید کرد. به عبارت دیگر بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها بین برون گرایی و اعتیاد به اینترنت رابطه وجود دارد و این رابطه معکوس است یعنی با افزایش نمرات ویژگی برون-گرایی نمرات اعتیاد به اینترنت کاهش می یابد و با کاهش نمرات ویژگی برون گرایی نمرات اعتیاد به اینترنت افزایش می یابد. این یافته با نتایج به دست آمده از تحقیقات کاپلان و همکارانش (2000)، یانگ (1997)، یانگ (1998)، کینگ (1995)، کرات (1999)، اورزاک (1999)، آنو و تالی (2006)، وای. یو. ای. جی (2007)، نیمزکا (2008)، پوررمضان (1385)، هنرپروران (1383)، نادمی (1384) و مرادی (1381) که معتقدند افراد دارای اعتیاد به اینترنت افرادی گوشه گیر و درون گرا و دارای روابط اجتماعی محدودی می باشند، همسو است.
افراد برون گرا افرادی اجتماعی، دوست دار دیگران، علاقه مند به شرکت مداوم در اجتماعات و مهمانی ها و در عمل قاطع، فعال و اهل گفتگو هستند. آن ها خجالتی نیستند و تکروی و تنهایی را دوست ندارند، بلکه علاقه مندند همواره در جمع دوستان، خانواده، همکاران و ... باشند و بحث و گفتگو و معاشرت را ترجیح می دهند. در زمینه دین، اوقات فراغت، سازمان های محلی و میزان وقت صرف شده در اجتماعات کوچک و بزرگ بین این افراد و درون گرایان تفاوت معنادار وجود دارد. بنابراین به آسانی می توان برداشت کرد که این افراد کمتر دنیای مجازی اینترنت را ترجیح می دهند. در صورتی که درون گرایان افرادی مستقل، تکرو و محافظه کارند. آن ها کنجکاوند و علاقه زیادی به پژوهش دارند. بنابراین احتمال آن که آن ها علاقه زیادی به اینترنت نشان دهند بیشتر است.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با آموزش نحوه انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۱۰/۱۰
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه مهندسی سواحل

انجام پایان نامه مهندسی سواحل

انجام پایان نامه مهندسی سواحل که یکی از زیر شاخه های رشته عمران می باشد را می توا [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۶
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه ارشد و دکتری تشکیلات و روش ها

انجام پایان نامه تشکیلات و روش ها در دو مقطع ارشد و دکتری صورت می گیرد. در این بخ [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری کلام تطبیقی

انجام پایان نامه کلام تطبیقی حاضر در سال 90 در دانشگاه قم به سرانجام رسیده است. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۳
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب